کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یافتن راهی قانونی برای دور زدن فایروال بزرگ چین

سايت خبری ايتنا , 25 مهر 1399 ساعت 8:00

ایتنا- توسعه‌دهندگان به‌تازگی مرورگر ویژه‌ای را برای کاربران چینی عرضه کرده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا فایروال بزرگ چین را به‌صورت قانونی دور بزنند.


توسعه‌دهندگان به‌تازگی مرورگر ویژه‌ای را برای کاربران چینی عرضه کرده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا فایروال بزرگ چین را به‌صورت قانونی دور بزنند.
 
به گزارش ایتنا و ه نقل از  engadget، دور زدن فایروال بزرگ چین به‌صورت رسمی غیرقانونی است زیرا استفاده از وی‌پی‌ان در این کشور ممنوع است. بااین‌حال به نظر می‌رسد که افراد مقیم چین گزینه قانونی ویژه‌ای را برای دور زدن فایروال کشورشان پیداکرده‌اند.
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که کمپانی صاحب Qihoo 360 به‌تازگی مرورگر اندرویدی جدیدی را به بازار عرضه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد وب‌سایت‌های مسدود شده از قبیل یوتیوب یا ویکی‌پدیا را مشاهده کنند. اظهار شده است که نسخه iOS این نرم‌افزار که تیوبر نام دارد به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد.
 
 



البته کاربران هنوز هم در استفاده از تیوبر با سانسورهای مختلف مواجه می‌شوند و همچنین باید برای ورود به این نرم‌افزار از شماره تلفن چینی خود که به نام حقیقی‌شان متصل است، استفاده کنند. توسعه‌دهندگان هشدار داده است که تماشا یا به اشتراک‌گذاری محتوای نادرست موجب می‌شود که به دست مقامات چینی بیفتید.
 
نکته دیگر چالشی است که کاربران در یافتن تیوبر با آن مواجه هستند. این نرم‌افزار از ده اکتبر از اپ استور هواوی پاک شده است و وب‌سایت متصل به آن نیز تا زمان نوشتن این خبر از دسترس خارج شده است. هنوز مشخص نیست که دلیل این اقدامات چه است اما احتمال این وجود که حتی دور زدن اندک فایروال چین برای مقامات این کشور قابل‌قبول نباشد.
 
البته درهرصورت عواقبی درزمینهٔ استفاده از این نرم‌افزار وجود دارد. 70 درصد از کمپانی فناوری اطلاعات Shanghai Fengxuan متعلق به یکی از شرکت‌های تابعه شرکت امنیتی چینی Qihoo 360 است. درهرصورت اگر این نرم‌افزار مورد تائید دولت چین نباشد کمپانی Qihoo 360 با دردسر مواجه خواهد شد.


کد مطلب: 62690

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62690/یافتن-راهی-قانونی-دور-زدن-فایروال-بزرگ-چین

ايتنا
  https://www.itna.ir