کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مراقب کلاهبرداری در پوشش ثبت نام لاتاری باشید

21 مهر 1399 ساعت 11:03

ایتنا - کلاهبرداران علاوه بر دریافت مبالغ بالا از شهروندان بابت ثبت نام لاتاری، آنها را به صفحه جعلی درگاه‌ پرداخت یا همان فیشینگ هدایت کرده و پس از سرقت اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها می‌کنند.



رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به آغاز فعالیت‌ کلاهبرداران در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عنوان ثبت نام لاتاری، نسبت به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان با این روش هشدار داد.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر اظهار داشت: هرساله در بازه بین مهرماه تا آبان ماه، کلاهبرداری از طریق ثبت نام لاتاری به سرعت گسترش یافته و مجرمان سایبری با این عنوان اقدام به فریب کاربران می‌کنند.

وی افزود: در رایج‌ترین شیوه کلاهبرداری با این روش، کلاهبرداران علاوه بر دریافت مبالغ بالا از شهروندان بابت ثبت نام لاتاری، آنها را به صفحه جعلی درگاه‌ پرداخت یا همان فیشینگ هدایت کرده و پس از سرقت اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها می‌کنند.

سرهنگ حسنوند با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات شهروندان در قالب لاتاری گفت: مجرمان سایبری با داشتن این اطلاعات، در آینده این افراد را مورد حملات مجرمانه خود کرده و به اخاذی از آنان می‌پردازند.    

این مقام انتظامی ادامه داد: در شیوه‌ای مشابه نیز ممکن است افراد پیامکی مبنی بر قبولی در لاتاری دریافت کنند که در این مورد هم شهروندان باید بسیار هوشیار باشند و هیچ توجهی به این‌گونه پیام‌ها نکرده و از ارسال اطلاعات شخصی خود در پاسخ به آنها خودداری کنند.    

این مقام مسئول گفت: بسیاری از سازندگان و گردانندگان سایت‌ها و صفحات فضای مجازی که این کلاهبرداری‌ها را انجام می‌دهند ساکن خارج از کشور هستند و با این شگرد از یک کشور خارجی، اقدام به سرقت و خالی کردن حساب شهروندان می کنند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطرنشان کرد: شهروندان در این روزها، بیش از هر زمان دیگری باید مراقب انواع شیوه‌های کلاهبرداری با عناوین مرتبط با ثبت نام لاتاری باشند و امنیت مالی خود را به مخاطره نیندازند. همچنین در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  مراجعه کنند و موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند.


کد مطلب: 62683

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62683/مراقب-کلاهبرداری-پوشش-ثبت-نام-لاتاری-باشید

ايتنا
  https://www.itna.ir