۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۶

رکورد فروش رایانه‌های شخصی در عصر کرونا

ایتنا - با وجود محبوبیت گوشی‌های تلفن و تبلت‌ها در سال‌های اخیر، شیوع ویروس کرونا در هفت ماه اخیر باعث شد افراد برای کار یا تحصیل از راه دور تمایل بیشتری برای داشتن رایانه شخصی داشته باشند.
رکورد فروش رایانه‌های شخصی در عصر کرونا

برآورد شرکت تحقیقات فناوری کانالایز نشان می‌دهد که سازندگان رایانه در سه ماهه سوم امسال ۷۹.۲ میلیون دستگاه رایانه شخصی فروختند که ۱۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و سریعترین رشد در یک دهه گذشته را نشان می دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با وجود محبوبیت گوشی‌های تلفن و تبلت‌ها در سال‌های اخیر، شیوع ویروس کرونا در هفت ماه اخیر باعث شد افراد برای کار یا تحصیل از راه دور تمایل بیشتری برای داشتن رایانه شخصی داشته باشند.

طبق آمار شرکت کانالایز، شرکت تایوانی ایسر بزرگترین سود را از این روند تقاضا در سه ماهه سوم برد و ۵.۶ میلیون دستگاه رایانه شخصی فروخت که ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و شامل مدل کروم بوک بود که با سیستم عامل کروم گوگل کار می‌کند. شرکت لنوو که از نظر میزان فروش، بزرگترین تولیدکننده رایانه شخصی در بازار است، در سه ماهه سوم ۱۹.۳ میلیون دستگاه فروخت که ۱۱.۴ درصد رشد نشان داد.

مایکروسافت در ماه مه اعلام کرد که مردم بیش از چهار تریلیون دقیقه در ماه در ویندوز ۱۰ زمان سپری می کنند که افزایش ۷۵ درصدی داشته است. بیش از یک میلیارد دستگاه با سیستم عامل ویندوز ۱۰ این شرکت کار می کنند.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، سایر شرکت‌های تحقیقاتی مانند گارتنر و آی دی سی هنوز برآورد سه ماهه سوم را منتشر نکرده اند. گارتنر در ژوییه گزارش کرده بود که فروش رایانه شخصی در سه ماهه دوم ۲.۸ درصد رشد کرده است.
کد مطلب: 62664
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام