۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۰

بررسی تأثیر فناوری 5G روی سلامت بشر

ایتنا- محققان تا به امروز هیچ رابطه معناداری میان تأثیر تشعشعات فناوری‌ها روی سلامت انسان به دست نیاورده‌اند البته ادعاشده است که این تحقیقات کافی نیست و پژوهش‌های بیشتری در این رابطه لازم است.
بررسی تأثیر فناوری 5G روی سلامت بشر
محققان تا به امروز هیچ رابطه معناداری میان تأثیر تشعشعات فناوری‌ها روی سلامت انسان به دست نیاورده‌اند البته ادعاشده است که این تحقیقات کافی نیست و پژوهش‌های بیشتری در این رابطه لازم است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، نظریه‌های دروغین توطئه در مورد ارتباط بین شبکه‌های بی‌سیم 5G  و منشأ ویروس کرونا به‌طور گسترده در فضای آنلاین پخش شده است. در این ادعای بی‌اساس آمده است که امواج رادیویی مورداستفاده برای انتقال 5G  به‌نوعی باعث ویروس شده یا سیستم ایمنی بدن را به حدی تضعیف می‌کند که بدن مستعد ویروس کرونا می‌شود.
 
این تازه‌ترین مورد از ادعاها و گمانه‌زنی‌هایی است که در آن فناوری 5G که نویددهنده سرعت اینترنت بسیار بالا و توانایی استفاده از فناوری‌های جدید نظیر خودروهای خودران است به‌عنوان خطری سلامت بشر مطرح شده است. البته نگرانی‌ها در رابطه با تأثیر فناوری 5G روی سلامت بشر حتی قبل از گسترش ویروس کرونا نیز وجود داشت.
 
برای سالیان سال مصرف‌کنندگان دلواپس تأثیرات احتمالی تشعشعات فناوری‌های جدید نظیر ماکروویو و تلفن همراه روی سلامت بدن بوده‌اند. پیش‌ازاین ادعاشده بود که امواج رادیویی می‌تواند موجب ایجاد سرطان مغز، کاهش باروری، سردرد در کودکان و... شود.
 
 
 
بااین‌حال متخصصان اعلام کرده‌اند که اگرچه از مطالعات بیشتر در رابطه با امواج رادیویی مورداستفاده از 5G استقبال می‌کنند اما تاکنون در هیچ‌کدام از نتایج مطالعات انجام‌شده اثرات منفی خاصی را نشان نداده‌اند. آخرین تحقیق بیولوژیکی که در رابطه با تأثیرات احتمالی تشعشعات 5G انجام‌شده است میان این فناوری و سلامت افرا هیچ رابطه‌ای کشف نکرده است.
 
سبهام داسگوپتا به‌عنوان دانشجوی فوق دکترای دانشگاه ایالتی اورگان، یافته‌های تحقیقات خود در رابطه با تأثیرات تابش 5G بر گورخر ماهی‌ها را در ابتدای ماه جولای سال 2020 منتشر کرد. او در این رابطه می‌گوید:« بر اساس مطالعاتمان، فکر نمی‌کنیم تشعشات 5G آن‌قدر مضر باشد و عمدتا بی‌خطر است.»
 
البته این فقط نتیجه یک مطالعه بود و بنابراین بر اساس این مطالعه واحد نمی‌توان به‌طور قطعی نظر داد. بر همین اساس محققان اتفاق‌نظر دارند که تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.
 
نگرانی در مورد 5G مشابه نگرانی در مورد 4G، 3G، 2G  و نسل‌های قبلی خدمات بی‌سیم است. در اصل انتظار می‌رود 5G در ایالات‌متحده از باندهای فرکانسی مشابه با نسل‌های قبلی امواج بی‌سیم ازجمله فرکانس‌های کم باند 600 مگاهرتز و همچنین طیف باند میانی 2.5 گیگاهرتز، 3.5 گیگاهرتز و 3.7 گیگاهرتز استفاده کند. اما اپراتورهایی مانند AT&T و ورایزن نیز باندهای فرکانس بالاتر برای 5G را هدف قرار داده‌اند اما هیچ‌کدام از این‌ها بدون انجام پژوهش‌های مطمئن در رابطه با تأثیر این تشعشعات بر سلامت بدن انسان به‌جایی نخواهند رسید.
کد مطلب: 62642
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام