کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چراغ سبز مایکروسافت برای ادامه دورکاری کارمندانش

19 مهر 1399 ساعت 10:53

ایتنا - مایکروسافت به کارمندانش اطلاع داد حتی پس از بی‌خطر بودن بازگشت به دفاتر، انعطاف پذیری بیشتری برای کار از خانه وجود خواهد داشت.




دستورالعمل جدید مایکروسافت به کارمندان این شرکت اجازه می‌دهد کمتر از ۵۰ درصد از تایم کاری را به صورت دورکاری سپری کنند. کارمندان می توانند موافقت مدیرانش را برای دورکاری تمام وقت درخواست کنند و یا حتی به محل جدیدی نقل مکان کرده و حقوقشان را مطابق با وضعیت جغرافیایی محل مذکور دریافت کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مایکروسافت آخرین بار به کارمندان آمریکایی اعلام کرد انتظار دارد دورکاری حداقل تا ژانویه سال ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد.

یک سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای به شبکه CNBC  گفت: ما این هفته دستورالعمل جدید را با کارمندانمان در میان گذاشتیم تا بتوانند برای گزینه‌های پیش رویشان برنامه ریزی کنند. هدف ما متحول کردن شیوه کار کردن به مرور زمان و بر اساس نظر کارمندان، دیتا و تعهدمان به حمایت از سبک کاری اشخاص و نیازهای کسب و کار است.

مایکروسافت به سیاست جدید به عنوان مدل هیبریدی اشاره کرده که مانند دورکاری دائمی و تمام وقت ارایه شده از سوی سایر شرکتهای فناوری مانند توییتر نیست اما به سیاست دورکاری فیس بوک نزدیکتر است که اخیرا اجازه داده کارمندان با موافقت مدیرشان به دورکاری بپردازند و به منطقه دیگری نقل مکان کرده و بر اساس شرایط منطقه مذکور حقوق دریافت کنند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در ماه مه پیش بینی کرد که ۵۰ درصد از کارمندان در پنج تا ۱۰ سال آینده به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، با این حال برخی از مشاغل مایکروسافت مانند مدیریت دیتاسنتر نیازمند حضور کارمندان در محل است. سیاست جدید برای هر کارمندی با توجه به موقعیت شغلی وی متفاوت خواهد بود.

طبق جدیدترین آمار منتشره، مایکروسافت بیش از ۱۶۶ هزار کارمند دارد.


کد مطلب: 62639

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62639/چراغ-سبز-مایکروسافت-ادامه-دورکاری-کارمندانش

ايتنا
  https://www.itna.ir