کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یافته‌های یک مطالعه درباره لزوم توقف نوشیدن نوشابه‌های گازدار در زمان تغذیه با شیر مادر

سايت خبری ايتنا , 19 مهر 1399 ساعت 11:12

ایتنا - بسیاری از نوشیدنی‌ها، از قهوه شیرین تا نوشابه‌های گازدار، آبمیوه‌های معمول، و غیره، حاوی حجم بالایی از قند هستند.


یک مطالعه جدید دلیل خوبی برای توقف نوشیدن نوشیدنی‌های قندی مانند نوشابه گازدار و آبمیوه‌ها در زمان تغذیه با شیر مادر یافته و هشدار داده است که یک رژیم غذایی پر شکر در ماه‌های بلافاصله پس از بارداری می‌تواند موجب تاخیر در توسعه شناختی در فرزند شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این تحقیق را بیمارستان کودکان لس‌آنجلس انجام داده و دربرگیرنده 88 شرکت‌کننده بود که گفتند در ماه نخست شیر دادن به نوزادشان هر روز نوشیدنی‌های شیرین نوشیده‌اند.
 
بسیاری از نوشیدنی‌ها، از قهوه شیرین تا نوشابه‌های گازدار، آبمیوه‌های معمول، و غیره، حاوی حجم بالایی از قند هستند و ممکن، در برخی از افراد، منبع اولیه شکر تصفیه‌شده در رژیم غذائیشان باشند. تردیدی در این نیست که سطوح بالای قند به مشکلات بسیار متنوعی در سلامت شده است، که حادترین آنها دیابت نوع 2 و تمام مشکلات مربوطه‌اش است.
 


بر طبق این مطالعه جدید، یک رژیم پر شکر در زمان تغذیه با شیر مادر می‌تواند منجر به سطوح بالایی از شکر در شیر پستان و نتیجتا انتقال این قند به نوزاد شود. با استفاده از یک تستس برای ارزیابی رشد، محققان دریافتند که کودکان نوپای دو ساله که مادرانشان در زمان تغذیه با شیرشان هر روز نوشیدنیهای قندی می‌نوشیدند رشد شناختی ضعیفتری نسبت به کودکانی داشتند که مادرانشان نوشیدن نوشیدنی‌های قندی کمتری را گزارش کردند.
 
نویسنده اول این مطالعه، دکتر پیج کی برگر، اینگونه توضیح داده است:
نهایتا ما می‌خواهیم که نوزادان بهترین کیفیت تغذیه‌ای را داشته باشند. یافته‌های ما برای جهت‌دهی توصیه‌های تغذیه‌ای آتی برای مادران در طی تغذیه با شیر مادر استفاده شوند، تا بهتر اطمینان حاصل شود که کودکان بهترین مواد لازم برای توسعه شناختی را دریافت می‌کنند.
 


کد مطلب: 62633

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62633/یافته-های-یک-مطالعه-درباره-لزوم-توقف-نوشیدن-نوشابه-های-گازدار-زمان-تغذیه-شیر-مادر

ايتنا
  https://www.itna.ir