کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در پی هشدار خطر جدی از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)،

جمع‌آوری میوه‌های تازه از فروشگاه‌ها در چند ایالت آمریکا

20 مهر 1399 ساعت 4:00

ایتنا - لیستریا به ویژه برای افرادی که دارای اختلال سیستم ایمنی هستند خطرناک می‌تواند باشد.


هندوانه، به عنوان یکی از جذابترین خوراکیهای تابستان، در چندین ایالت آمریکا به علت ریسک وجود یک عامل بیماریزا به نام ليستريا مونوسيتوژنز در آنها (که می‌تواند موجب بیماری جدی و حتی مرگ در برخی از موارد شود) از فروشگاهها جمع‌آوری می‌شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، یک روز پس از اولین فراخوان FDA، این سازمان توصیه خود را به‌روزرسانی کرد، و خاطرنشان نمود که میوه‌های تازه دیگری هم در چندین ایالت آمریکا توسط Country Fresh فراخوان شده‌اند.
 
فراخوانی
FDA یک فراخوان داوطلبانه از سوی شرکت Country Fresh را منتشر کرد؛ این شرکت هندوانه‌های قاچ‌زده‌شده را برای مراکز خرده‌فروشی RaceTrac  و والمارت در چند ایالت، از جمله تگزاس، میسوری، آرکانزاس، ایلینوی، و اوکلاهما، توزیع کرده بود. این هندوانه‌های قاچ‌خورده در بسته‌بندیهای صدفی برای فروش عرضه شده بودند و بهترین تاریخ مصرف آنها تا تاریخ 2 الی 4 اکتبر 2020 ذکر شده بود.
 
FDA لیست کاملی از کدهای UPC و SKUها را برای این محصولات فراخوانی‌شده – و همچنین تصاویری از بسته‌بندی آنها – در وبسایتش منتشر کرده است. گزارشی از بیماری مرتبط با این محصولات منتشر نشده است، و والمارت و RaceTrac آنها را از قفسه فروشگاههای خود حذف می‌کنند. به هر کسی که یکی از این این محصولات هندوانه‌ای فراخوانی‌شده را خریداری کرده است توصیه شده که آن را دور بریزد.
 


در 3 اکتبر، این اعلامیه برای فراخوانی چند گونه دیگر از میوه‌های تازه پیش‌برش‌داده‌شده فروخته شده در والمارت بسط داده شد که شامل انبه، انگور، سیب، طالبی، و آناناسها می‌شد. این میوه‌های فراخوانی شده صرفا توسط والمارت در بسته‌بندیهایی با برچسب Freshness Guaranteed توزیع می‌شوند. FDA می‌گوید که این فراخوانی گسترش‌داده‌شده یک تمهید احتیاطی پس از آن است که مشخص شد ماشین‌آلات آلوده‌ای در نزدیکی جایی که این میوه‌ها بسته‌بندی می‌شدند استفاده می‌شدند.
 
ليستريا مونوسيتوژنز باکتری است که در طبیعت یافت می‌شود، می‌تواند حتی در غذاهای یخچالی‌شده نیز به رشد خود ادامه دهد و یک عامل بیماریزای همراه غذا محسوب می‌شود که می‌تواند منجر به یک بیماری به نام لیستریا شود، که به ویژه برای افرادی که دارای اختلال سیستم ایمنی هستند خطرناک می‌تواند باشد.
 


کد مطلب: 62625

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62625/جمع-آوری-میوه-های-تازه-فروشگاه-ها-چند-ایالت-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir