۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰
نتایج یک مطالعه:

نوشتن با دست کودکان را باهوش‌تر از نوشتن با تایپ می‌کند

ایتنا - مشخص شد که موج‌های مغزی به طرز معناداری در شرکت‌کنندگان در زمانی که نوشتن را با دست انجام می‌دادند فعال‌تر بودند، و اساسا «چنگک‌های بیشتری را برای اینکه حفاظه‌تان از آنها آویزان شود» فراهم می‌آورند.
از تاثیر تایپ‌کردن بر هوش کودکان چه می‌دانید؟
پژوهشگران در نروژ از مدارس خواسته‌اند که بر فعالیت‌های نوشتن با دست در طی سالهای کودکی تاکید کنند تا به کودکان برای یادگیری و بهبود حافظه‌شان کمک شود. تردیدی در این نیست که فعالیت مغز وقتی یک فرد، به جای تایپ کردن، با دست می‌نویسد متفاوت است – این واقعیت برای بزرگسالان و کودکان به یک صورت است.  
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، پژوهشگران دانشگاه نروژی علوم و تکنولوژی از 250 الکترود EEG استفاده نموده و برای آنها تکلیف دستنویس تعیین کردند.
 
تایپ کردن به طرز فزاینده‌ای در مدارس رواج یافته است، و این مدارس نیز از لپتاپهای ارزان‌قیمتی مانند کروم‌بوک‌ها به عنوان راهی ایده‌آل برای انجام تکالیف منزل و انجام فعالیتهایشان استفاده کرده‌اند. با این حال، تحقیقات پرسش‌هایی را درباره اینکه آیا خواستن از کودکان برای اینکه به جای اینکه با دست بنویسند روی یک کیبورد تایپ کنند ممکن است بر توانائی آنها برای یادگیری و به خاطر داشتن اینکه چه درسی را می‌خوانند تاثیر منفی بگذارد پیش کشیده‌اند.
 

این مطالعه جدید این موضوع را با استفاده از یک EEG با بیش از 250 الکترود برای ثبت فعالیت مغز کودکانی که در این مطالعه مشارکت داشته‌اند ارزیابی کرد و به این نتیجه رسید که نوشتن با دست گزینه‌ای بهتر است.  
 
مشخص شد که موجهای مغزی به طرز معناداری در شرکت‌کنندگان در زمانی که نوشتن را با دست انجام می‌دادند فعالتر بودند، و به گفته مدیر این مطالعه پروفسور آدری ون در میر اساسا «چنگکهای بیشتری را برای اینکه حفاظه‌تان از آنها آویزان شود» فراهم می‌آورند. وی اینگونه توضیح داد:
 
نوشتن توسط دست فعالیت به مراتب بیشتری را در بخش‌های حسی‌حرکتی مغز ایجاد می‌کند. حس‌های به مراتب بیشتری با فشار دادن قلم روی کاغذ، دیدن حروفی که می‌نویسید و شنیدن صدایی که در زمان نوشتن تولید می‌کنید، فعال‌سازی می‌شوند. این تجربیات حسی تماس بین بخش‌های مختلف مغز ایجاد می‌کنند و مغز را برای یادگیری باز می‌کنند. ما هم بهتر یاد می‌گیریم و هم بهتر به خاطر می‌سپاریم.
  
کد مطلب: 62615
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام