۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۰

سازمان فضایی اروپا نمای جدیدی از انسلادوس، قمر زحل، را منتشر کرد

ایتنا - دانشمندان خاطرنشان کرده‌اند که این قمر سطحی دارد که تقریبا از یخ آب خالص تشکیل یافته است.
سازمان فضایی اروپا نمای جدیدی از انسلادوس، قمر زحل، را منتشر کرد
آژانس فضایی اروپا (ESA) یک موزائیک مادون قرمز جامع از سطح انسلادوس قمر زحل را تهیه کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این موزائیک با استفاده از دیتاست کاملی از فضاپیمای کاسینی تهیه شده که از سال 2004 تا 2017 در مدار زحل و قمرهای آن چرخش می‌کرد. ماموریت کاسینی پس از آنکه این فضاپیما تعمدا به داخل اتمسفر این سیاره فرستاده شد به پایان رسید.
 
با وجود اینکه این ماموریت سه سال به پایان رسید، ولی همچنان از داده‌های گردآوری شده توسط این فضاپیما اکتشافاتی حاصل می‌شود. کاسینی 147 بار دور انسلادوس گردش کرد که 23 مورد آنها از فاصله نزدیک بود. «طیفسنجش نقشه‌برداری مادون قرمز و مرئی» روی این فضاپیما داده‌های استفاده شده را برای مشخص‌سازی اطلاعات درباره دما و ترکیب سطح ماه جمع‌آوری کرد.
 
همچنین داده‌هایی درباره سایزها و تبلور دانه‌های یخ گردآوری شد. این موزائیک طیفی جهانی از دیتاست طیفسنج نقشه‌برداری مرئی و مادون قرمز را استفاده می‌کند. تصاویر رنگ کامل با ترکیب سه کانال IR از تصویربردار-طیفی نمایش داده شده توسط رنگهای قرمز، سبز و آبی ایجاد شدند. این تصاویر با استفاده از «زیرسیستم دانش تصویربرداری» بر روی فضاپیما توسط تیمی دیگر همپوشانی شدند.
 

این تصویر پنج نمای مادون قرمز از انسلادوس را نشان می‌دهد که بر ضلع جلویی، ضلع سمت زحل، و ضلع پشت در ردیف بالایی و قطب جنوب در ردیف پایین متمرکز است. این موزائیک همچنین از اصلاح فوتومتریک استفاده می‌کند تا برای آن امکان نمایش جزئیات جدید بر روی سطح ماه فراهم بیاید.
 
دانشمندان خاطرنشان کرده‌اند که این قمر سطحی دارد که تقریبا از یخ آب خالص تشکیل یافته است. دانشمندان ناچار بودند تا از اصلاح فوتومتریک برای نشان دادن جزئیات بر روی سطح کره ماه استفاده کنند و متوجه شدند که تغییرات اصلاحی برای نشان دادن تفاوتها در ترکیب و وضعیت فیزیکی روی سطح آن لازم بود.
 
دانشمندان خاطرنشان کردند که در آینده قصد دارند تا این تکنیک را به قمرهای یخی دیگر اعمال کنند تا آنها را با انسلادوس مقایسه کنند. نقشه‌برداریهای مادون قرمز مشابهی توسط ماموریتهای Juice و Europa Clipper با هدف بررسی قمرهای اروپا و گانیمد مشتری انجام خواهد شد.
  
کد مطلب: 62610
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام