کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خطای اکسل موجب گزارش اشتباه آمار بیماران مبتلا به کرونا در انگلستان شد

سايت خبری ايتنا , 20 مهر 1399 ساعت 3:00

ایتنا- به نظر می‌رسد که محدودیت‌های سطر و ستون فایل‌های اکسل موجب شده است که گزارش دهی تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا از سوی دولت انگلیس نادرست باشد.


به نظر می‌رسد که محدودیت‌های سطر و ستون فایل‌های اکسل موجب شده است که گزارش دهی تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا از سوی دولت انگلیس نادرست باشد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، یک روز پس از آن که دولت انگلستان از بالاترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داد، دلیل اصلی افزایش چشم‌گیر این آمار مشخص شد.
 
 بر اساس گزارش‌های به‌دست‌آمده از دیلی میل، ایندیپندنت و ایونینگ استاندارد، یک فایل مایکروسافت اکسل که حاوی نتایج آزمایشگاهی بود به اندازه حداکثر خود رسیده بود و به‌این‌ترتیب 15841 مورد که بین 25 سپتامبر تا دوم اکتبر شناسایی شده بودند در داشبورد کووید-19 دولت بریناتیا آپلود نشده بودند.
 


البته سازمان بهداشت عمومی انگلستان یا PHE وجود نقص در فایل اکسل را دلیل بر اشاعه آمار غلط نمی‌داند و به‌جای آن اعلام کرده است که مشکلی فنی در فرایند بارگذاری داده‌های این سازمان که به مقامات رسمی اجازه می‌دهد تا به‌صورت آنلاین نتایج تست‌های مثبت را به ثبت برسانند، موجب بروز این مشکل شده است.
 
صفحات مایکروسافت اکسل می‌توانند 16384 ستون و 1048576 سطر داشته باشند. درحالی‌که طبیعت اصلی این مشکل چندان مشخص نیست اما احتمالا می‌توان این محدودیت‌ها را دلیل اصلی وقوع این امر و ارائه آمار غلط دانست. سازمان بهداشت عمومی انگلستان اعلام کرد که اگرچه در گزارش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا تأخیر وجود دارد اما نتایج تست‌های مثبت به افراد اطلاع داده است و آن را به جداسازی خود از دیگران دعوت شده‌اند.
 
همه موارد برجسته ابتلا  در ساعت 1 بامداد روز 3 اکتبر به پلتفرم ردیابی تماس با انگلستان منتقل شده است اما چنین تأخیری در گزارش دهی ممکن است تلاش‌های آزمایش و ردیابی دولت انگلیس را بیش از یک هفته عقب انداخته باشد.


کد مطلب: 62597

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62597/خطای-اکسل-موجب-گزارش-اشتباه-آمار-بیماران-مبتلا-کرونا-انگلستان

ايتنا
  https://www.itna.ir