۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۵

تمرکز توییتر روی رفع نقص برش خودکار تصاویر

ایتنا- توییتر قابلیت برس خودکار تصاویر را پس از شکایت کاربران در رابطه با جانب‌دارانه بودن آن در اسرع وقت تغییر خواهد داد.
تمرکز توییتر روی رفع نقص برش خودکار تصاویر
توییتر قابلیت برس خودکار تصاویر را پس از شکایت کاربران در رابطه با جانب‌دارانه بودن آن در اسرع وقت تغییر خواهد داد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی توییتر اعلام کرده است که در تلاش است تا اتکای خود بر فناوری برش‌های خودکار تصاویر کاهش دهد و به‌این‌ترتیب کاربران می‌توانند نحوه نمایش داده شدن تصاویرشان را در توییتر کنترل کنند.
 
توییتر در این رابطه اظهار داشته است که:« امید دارد که ارائه انتخاب بیشتر به افراد در رابطه با برش عکس‌ها و پیش‌نمایش تصویر آن‌ها در بخش کامپوزر توییت موجب ‌شود که خطر آسیب کاهش پیدا کند. در ادامه ما متعهد شده‌ایم که از اصل طراحی "آنچه می‌بینید همان چیزی است که دریافت می‌کنید" پیروی کنیم. معنای آن بسیار ساده است: تصویری که در توییت کامپوزر می‌بینید همان چیزی است که در توییت به نظر می‌رسد.» البته هنوز مشخص نیست که این تغییرات دقیقا چه زمانی اعمال خواهند شد.
 
 
 
توییتر برای اولین بار در سال 2018 از قابلیت برش خودکار تصاویر رونمایی کرد و اظهار داشت که این ویژگی به‌منظور نمایش نقاط برجسته تصاویر با استفاده از شبکه‌های عصبی ویژه‌ای که به پیش‌بینی جهت نگاه فرد می‌پردازد، ارائه شده است. بااین‌حال اخیرا شماری از کاربران اظهار کردند که این قابلیت بدون در نظر گرفتن کادر اصلی تصاویر، افراد دارای پوست روشن را انتخاب می‌کند.
 
در پس این اعتراض‌ها سایر کاربران توییتر نیز از روش کار غلط این سیستم انتقاد کردند. حتی برخی بر این باور بودند که انتخاب دل بخواهی در رابطه با کاراکترهای کارتونی و سگ‌های سیاه‌وسفید نیز اتفاق افتاده است و درنهایت این سیستم به‌عنوان یک ویژگی جانب‌دارانه معرفی شد.
 
توییتر در یک پست اظهار داشت که آزمایش‌هایی را روی این سیستم انجام داده است هیچ‌گونه جانب‌داری در رابطه با جنسیت یا نژاد در آن مشاهده نکرده است اما به‌صورت کلی برش خودکار تصاویر موجب آسیب‌های زیادی می‌شود. این کمپانی در ادامه اعلام کرد که تست‌های بیشتری انجام خواهد داد و به دنبال روشی است که تحلیل‌هایش را به‌صورت متن‌باز ارائه کند تا سایر افراد بتوانند در بهینه‌سازی این سیستم به این کمپانی کمک کنند.
 
کد مطلب: 62594
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام