کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شرکت بازیافتی محصولات اپل متهم به سرقت شد!

14 مهر 1399 ساعت 21:34

ایتنا - اپل از شرکت «جیپ کانادا» (Geep Canada)، شریک سابق بازیافت محصولاتش به اتهام سرقت و فروش مجدد ۱۰۳ هزار و ۸۴۵ آیفون و ساعت هوشمند  شکایت کرده است.



اپل یک شرکت بازیافت دستگاه‌هایش را متهم کرده بیش از ۱۰۳ هزار آیفون، آیپد و ساعت مچی را به جای اوراق کردن، دوباره در بازار فروخته است. این شرکت خواهان غرامت ۲۲ میلیون دلاری است.

به گزارش ایتنا از مهر، این شرکت اکنون بخشی از «کوانتوم لایف سایکل پارتنرز» است. در شکایت نامه اپل آمده است: حداقل ۱۱ هزار و ۷۶۶ پوند از دستگاه های اپل بدون آنکه اوراق شوند از واحدهای جیپ خارج شده اند. جیپ نیز این امر را تایید کرده است. 

اپل بین ژانویه ۲۰۱۵ تا دسامبر ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۵۰۰ هزار آیفون، آی پد و اپل واچ به این شرکت بازیافت ارسال کرده بود و پس از بررسی متوجه شد ۱۸ درصد این دستگاه‌ها هنوز از طریق شبکه‌های تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند. این ۱۸ درصد بدون فرکانس رادیویی تلفن همراه، دستگاه اپل به شمار نمی آیند بنابراین احتمال دارد تعداد گجت هایی که دوباره به فروش رفته اند، بیشتر باشند.

درهمین راستا این شرکت فناوری تصمیم دارد از شریک قدیمی خود ۲۲.۷ میلیون دلار غرامت دریافت کند.

شرکت بازیافت هرگونه خطایی را رد می‌کند اما ادعای سرقت را انکار نکرده است. طبق گزارش‌ها شرکت «جیپ» طی شکایتی ادعا کرده بود ۳ کارمندش دستگاه‌ها را سرقت می‌کرده‌اند. اما اپل این ادعا را رد می کند  و معتقد است کارمندان درحقیقت از مدیران رده بالای شرکت بازیافت بوده‌اند.


کد مطلب: 62585

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62585/شرکت-بازیافتی-محصولات-اپل-متهم-سرقت

ايتنا
  https://www.itna.ir