کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده اپل از سلول‌های سوختی هیدروژنی برای آیفون‌ها و مک‌بوک‌ها

سايت خبری ايتنا , 18 مهر 1399 ساعت 1:30

ایتنا- احتمالاً شرکت اپل در آینده نه چندان دور تصمیم دارد که به جای باتری‌های امروزی از سلول‌های سوختی هیدروژنی برای گوشی‌های آیفون و مک‌بوک‌هایی که در آینده به بازار عرضه می‌شود، استفاده کند.


باتری‌هایی که امروزه در گوشی‌های هوشمند و سایر تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد مشکلات مختلفی دارد. یکی از مشکلاتی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، مسئله ماندگاری و دوام است. باتری‌های امروزی آن‌طور که باید و شاید دوام و ماندگاری ندارند و برخی از آن‌ها خیلی زود خراب می‌شوند. مخصوصاً اگر کسی بخواهد زیاد از دستگاه استفاده کند، باتری سریع‌تر از آن‌چه که فکرش را بکند خراب می‌شود.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، یکی از راهکارهایی که برخی از پژوهشگران ارائه دادند این بود که در این دستگاه‌ها از باتری‌های بزرگ‌تری استفاده کنیم. این راهکار تا حدودی جواب می‌دهد ولی قطعاً راه حل خوبی در بلندمدت نیست. اگر بخواهیم یک راهکار مناسب ارائه دهیم، باید سراغ فناوری‌های نوین و جدید در زمینه باتری و ذخیره انرژی برویم.
 
شرکت اپل مدت‌ها است که می‌خواهد مشکل باتری و ذخیره انرژی را در گوشی‌های آیفون و مک‌بوک حل کند و اتفاقاً در پی یک فناوری جدید است. اخیراً اپل اینسایدر از پتنت یا حق ثبت اختراعی رونمایی کرد که بر اساس آن، اپل در اندیشه این است که برای تأمین انرژی آیفون‌ها و مک‌بوک‌های آینده از سلول‌های سوختی هیدروژنی استفاده کند.

 

دغدغه اپل فقط مسئله دوام نیست بلکه این شرکت مسائل زیست محیطی را هم مد نظر قرار داده و معتقد است که باتری‌های کنونی به محیط زیست آسیب می‌رساند ولی در مورد سلول‌های سوختی هیدروژنی، معضل زیست محیطی خاصی وجود ندارد.
 
شرکت اپل اعلام کرد: «اتکای مداوم شرکت ما به سوخت‌های فسیلی، دولت ما را وادار کرده است که روابط پیچیده سیاسی و نظامی خود با دولت‌های ناپایدار در خاور میانه را حفظ کند و از سوی دیگر شهروندان و خطوط ساحلی ما در معرض مخاطرات حفاری قرار داده است. سلول‌های سوختی هیدروژنی مزایای زیادی دارد و به دستگاه‌های الکترونیکی ما این امکان را می‌دهد که چندین روز و حتی چندین هفته بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنند.»


کد مطلب: 62584

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62584/استفاده-اپل-سلول-های-سوختی-هیدروژنی-آیفون-ها-مک-بوک-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir