۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۰

شرکت استروبیوتیک روور فوق سبکی که در ابعاد یک جعبه کفش است برای تست به ناسا تحویل داد

ایتنا - استروبیوتیک توضیح داده است که ابعاد کوچک این روور و وزن کم آن باعث می‌شود تا دسترسی به سطح ماه برای مشتریان تجاری ارزانتر تمام شود.
مریخ‌نورد شرکت استروبیوتیک در ابعاد یک جعبه کفش!
استروبیوتیک اعلام کرد که CubeRover را که با همکاری دانشگاه کارنگی ملون ساخته است به ناسا تحویل داد. بدین ترتیب فاز دوم قرارداد SBIR ناسا این شرکت تکمیل شد؛ استروبیوتیک مامور ساخت یک روود سبک‌وزن شده بود که قادر باشد در کنار کاوشگرهای ماه حرکت کنند. این روور بسیار فشرده است و وزن آن کمتر از 2 و نیم کیلوگرم است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در اکتبر 2019 استروبیوتیک برنده قراردادی 2 میلیون دلاری با ناسا شد؛ این بودجه قرار بود کار بر روی CubeRover را به اتمام برساند و این سری از روورها را به بازار عرضه کند. استروبیوتیک اعلام کرده است که کیوب‌روور بر روی ماهنورد Peregrine به عنوان بخشی از ماموریت پرچمدار این شرکت در سال آینده به ماه فرستاده خواهد شد.
 
کیوب‌روور به عنوان یک روور فوق‌العاده سبک طراحی شده برای ماموریتهای فضایی توصیف شده است؛ ابعاد آنها تنها در حد یک جعبه کفش است و کاربردهای مختلفی می‌تواند داشته باشد. از جمله به صورت تیم‌هایی از روورهای کوچک برای کشف مکان‌ها، و همچنین خودروهای کوچک برای انتقال بارهای کوچک مشابه. استروبیوتیک توضیح داده است که ابعاد کوچک این روور و وزن کم آن باعث می‌شود تا دسترسی به سطح ماه برای مشتریان تجاری ارزانتر تمام شود.
 

این قرارداد تحت برنامه «نقطه عطف» ناسا انجام شد، که برای تکنولوژی‌هایی که، همانطور که از نام آن مشخص است، در نقطه عطف خود به سمت کامل شدن قرار دارند منابع مالی تامین می‌کند. ناسا مشخصا مایل است تا از کیوب‌روور به عنوان بخشی از برنامه ماهنورد آرتمیس خود استفاده کند.
 
از بودجه این قرارداد برای تجهیز کیوب‌روور به یک سیستم AWD سبکتر، پانلهای خورشیدی بیشتر برای شارژ کردن و همچنین رابط‌های استانداردسازی‌شده برای کسب اطمینان از امکان استفاده از این روور با انواع بسیار متنوعی از کاوشگرها و بارهای کاری قابل استفاده هستند. استروبیوتیک در تازه‌ترین بیانیه‌اش اعلام کرده است که کیوب‌روور را به مرکز فضایی کندی تحویل داده است، که در آنجا جنبه‌های مختلف طراحی با استفاده از یک محیط شبیه‌سازی شده که در خاک و غبار شبیه‌سازی شده ماه پوشانده شده تست خواهد شد.
 
 
کد مطلب: 62579
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام