۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۶

نقص امنیتی ویندوز و خطر هکرها

ایتنا - شرکت HP با انتشار جزئیاتی از سه نقص موجود در HP Device Manager اعلام کرد مهاجمان از طریق این سه نقص، سیستم‌های ویندوزی را تحت فرمان خود قرار می‌دهند.
نقص امنیتی ویندوز و خطر هکرها

شرکت HP جزئیاتی از سه نقص موجود را انتشار کرد که مهاجمان به واسطه آن سیستم‌های ویندوزی را تحت فرمان خود قرار داده و چندین عمل تخریبی -نظیر انجام حملات دیکشنری، دسترسی غیر مجاز از راه دور به منابع و افزایش بهره‌برداری- را انجام دهند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت HP با انتشار جزئیاتی از سه نقص موجود در HP Device Manager اعلام کرد مهاجمان از طریق این سه نقص، سیستم‌های ویندوزی را تحت فرمان خود قرار می‌دهند. این آسیب‌پذیری‌ها می‌توانند به مهاجمان اجازه دهد چندین عمل تخریبی - نظیر انجام حملات دیکشنری، دسترسی غیر مجاز از راه دور به منابع و افزایش بهره‌برداری- را انجام دهند.

این آسیب‌پذیری‌ها و نقص‌های بالقوه در نسخه‌های خاصی از HP Device Manager شناسایی شده‌اند و ممکن است به حساب‌های محلی مدیریت شده در Device Manager به‌دلیل ضعف در اجرای رمزگذاری در معرض حملات دیکشنری قرار بگیرند و یا به یک عامل مخرب اجازه دسترسی از راه دور به منابع غیر مجاز را بدهد و یا یک عامل مخرب دسترسی‌های SYSTEM را به دست آورد.

شرکت HP توصیه‌ای امنیتی را منتشر کرده است که شامل جزئیاتی در مورد سه آسیب‌پذیری حیاتی و با شدت بالاست که HP Device Manager را تحت تأثیر قرار می‌دهند. درواقع، HP Device Manager به مدیران اجازه می‌دهد تا  مشتریان HP thin را از راه دور مدیریت کنند. این نقص‌ها توسط محققان اطلاعاتی Nick Bloor در اختیار  HP قرار گرفته است. مهاجم می‌تواند از این سه مورد برای دستیابی به امتیازات SYSTEM در دستگاه‌های مورد نظر chain کرده و بر آنها مسلط شود.

پایگاه اینترنتی securityaffairs نوشت: متأسفانه، HP هنوز برای رسیدگی به مشکلات امنیتی دو آسیب‌پذیری از سه آسیب‌پذیری موجود، به‌روزرسانی‌های امنیتی منتشر نکرده و فقط یکی از آسیب پذیری‎‌ها رفع شده است. با این حال، این شرکت HP روش‌هایی را برای رفع نواقص، در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که تا حدی خطرات امنیتی را کاهش دهد.

کارشناسان معاونت بررسی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری نیز در پی هشدارهای شرکت HP از کاربران HP Device Manager خواسته‌اند دسترسی ورودی به پورت مدیریت دستگاه ۱۰۹۹ و ۴۰۰۰۲ را فقط به IPهای معتبر یا localhost محدود و حساب dm_postgres را از پایگاه داده Postgres حذف کنند. طلاعات فنی این آسیب‌پذیری در این لینک آمده است.

به‌روز کردن رمز ورود حساب dm_postgres درDevice Manager Configuration دستگاه و ایجاد یک قانون ورودی برای پیکربندی (۴۰۰۰۶) PostgreSQL listening port در پیکربندی فایروال ویندوز فقط برای دسترسی Localhost، از دیگر توصیه‌ها و راهکارهای ایمن کردن HP Device Manager دستگاه‌ها در برابر مهاجمان سایبری برشمرده شده است.
کد مطلب: 62578
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام