۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

اگر حوصله‌تان سر رفته یک سیاره را در مجموعه عکس‌های ناسا کشف کنید!

ایتنا - شما ممکن است اولین فردی در دنیا باشید که یک اشتباه TESS را کشف می‌کنید – یا ممکن است اولین کسی باشید که یک سیاره جدید را شناسایی می‌کنید. چه بسا متوجه یک حمله قریب‌الوقوع موجودات فضایی شوید
اگر حوصله‌تان سر رفته یک سیاره را در مجموعه عکس‌های ناسا کشف کنید!
از این هفته، ناسا عموم را به کنکاش در فایل‌هایش دعوت کرد. این آژانس پروژه‌ای به نام گشت سیاره‌ای (Planet Patrol) را راه‌اندازی کرده و از عموم دعوت کرده تا پا پیش گذاشته و به جستجوی عمیق بپردازند. این پروژه توسط داده‌ها و تصاویری امکان‌پذیر شده است که توسط ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران، که با عنوان TESS نیز شناخته می‌شود، گردآوری شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، بخشی از این پروژه شامل یافتن و پالایش یافته‌های نادرست (مثبت‌های کاذب) می‌شود. بخشی از این پروژه شما را مشغول بررسی عکس‌های واقعی از فضا می‌کند که توسط TESS گرفته شده‌اند. شما ممکن است اولین فردی در دنیا باشید که یک اشتباه TESS را کشف می‌کنید – یا ممکن است اولین کسی باشید که یک سیاره جدید را شناسایی می‌کنید. چه بسا متوجه یک حمله قریب‌الوقوع موجودات فضایی شوید، بعید نیست!
 
وسلین کوستوف، مدیر پروژه گشت سیاره‌ای، می‌گوید: «روش‌های اتوماتیک پردازش داده‌های TESS گاهی نمی‌توانند موارد کاذبی را شناسایی کنند که شبیه سیارات فراخورشیدی هستند»، و آنها باید به شما در این شناسایی کمک کنند. «چشم انسان فوق‌العاده در یافتن موارد کاذب قوی است، و ما به دانشمندان شهروند نیاز داریم تا به ما برای تمیز دادن بین س
یارات واقعی و غیرواقعی کمک کنند».
 

کوستوف یک دانشمند تحقیقاتی در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرینبلت مریلند و انستیتو SETI در مانتین‌ویوی کالیفرینا است. گشت سیاره‌ای پروژه‌ای است که با تیم‌هایی در انستیتو SETI، انستیتو علوم تلسکوپ فضایی در بالتیمور ناسا و Zooniverse کار می‌کند!
 
اگر شما مایلید که در گشت سیاره‌ای مشارکت کنید، همین الان به Zooniverse مراجعه کنید. در لحظه انتشار این مطلب، این پروژه حدود 2045 داوطلب، 172706 طبقه‌بندی، 20318 موضوع، و 546 موضوع تکمیل شده داشته است. کار تازه شروع شده و هنوز 2% آن تکمیل شده است!
 
کد مطلب: 62577
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
ما حوصله مان سر نرفته ، شاید اصولا فرصت حوصله سر رفتن نداریم ، و شاید گفتن این مطلب جایش اینجا نباشد ، اما ما آنقدر درگیر علل وقفه های اینترنت ، و تلاش در رفع آن داریم که حد ندارد ، یافتن علل ، فطعی های مکرر ، افت سرعت مکرر ، کمبودهای کیفی پیام رسان های داخلی ، فیلترینگ و ...... که هر چه پژوهش و تحقیق و کنکاش می کنیم ، در نهایت به یک سمت راهنما می شویم و آن اینکه همه مشکلات از سمت خدمات گیرنده است و نه خدمات دهنده ، مودم ما مشکل دارد! خطوط داخلی ما مشکل دارد! گوشی هایمان مشکل دارد! سیستم هایمان قدیمی ست و مشکل دارد و به عبارتی انگاری خودمان مشکل داریم !!!!! و به گمانم اصولا از بیخ و بن مشکلات با ما زاده شده و ...... بگذریم .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام