۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰

فیس‌بوک به دنبال ابزار دفاعی برای جلوگیری از تجزیه این شرکت

ایتنا - فیس‌بوک مشغول تنظیم استراتژی برای جلوگیری از تجزیه این شرکت و جدا شدن اینستاگرام و واتس‌اپ است.
فیس‌بوک به دنبال ابزار دفاعی برای جلوگیری از تجزیه این شرکت


فیس‌بوک تحت فشار شدید قانونگذاران است و به نظر می‌رسد خود را برای بدترین شرایط آماده می کند. درهمین راستا نشریه وال استریت ژورنال به اسنادی دست یافته که ابزار دفاعی فیس‌بوک در مقابل دستور تجزیه این شرکت و جدا شدن اینستاگرام و واتس‌اپ را نشان می‌دهد.

این شبکه اجتماعی معتقد است با توجه به اقدامات پیشین مقامات، چنین تجزیه‌ای انجام نشدنی است.

به گزارش ایتنا از مهر، براساس اسناد فاش شده فیس‌بوک ادعا می‌کند تحقیقات «کمیسیون فدرال تجارت»(FTC) درباره ادغام اینستاگرام و واتس اپ  بدون هیچ گونه مانعی انجام و در نتیجه آن مبلغ کلانی برای یکپارچه سازی عملیات هر دو شرکت با فیس‌بوک صرف شد. تجزیه این شرکت‌ها نیازمند هزینه‌ای چند میلیارد دلاری و سیستم‌های عملیاتی جداگانه است که امنیت کمتری خواهند داشت و روی کاربران تاثیر می گذارند.

فیس‌بوک از اظهار نظر درباره این اسناد خودداری کرده است. در حال حاضر هیچ اقدام دفاعی قطعی وجود ندارد.

تیم وو استاد دانشگاه کلمبیا و یکی از کارشناسان سیاست گذاری در حوزه فناوری معتقد است اشاره به تاییدیه «کمیسیون فدرال تجارت» برای ادغام شرکت‌ها، استراتژی ضعیفی است. قانونگذاران این احتمال را در نظر نگرفته بودند که فیس بوک برای درهم شکستن رقابت اینستاگرام و واتس‌اپ را بخرد. بنابراین با تغییر شرایط این استراتژی از تجزیه فیس‌بوک جلوگیری نخواهد کرد. چالش‌های تجزیه عاملی درباره تصمیم گیری در این زمینه به حساب نمی‌آید.

این درحالی است که طبق گزارش‌های مختلف کمیسیون فدرال تجارت مشغول تدارک ثبت یک شکایت آنتی تراست ( ضدانحصار) در پایان ۲۰۲۰ است و نتیجه تحقیقات آنتی تراست پارلمان آمریکا نیز در ماه جاری(اکتبر) منتشر می‌شود.  
کد مطلب: 62572
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام