۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

برنامه تسلا برای عرضه یک ماشین برقی ارزان

ایتنا- تسلا برای عرضه خودروهای الکتریکی ارزان‌تر به بازار برنامه‌هایی دارد. این شرکت می‌خواهد ظرف سه سال آینده ماشین برقی ارزان خود را روانه بازار کند.
برنامه تسلا برای عرضه یک ماشین برقی ارزان
شرکت تسلا از همان ابتدای کار، برنامه‌های خود برای عرضه کردن خودروی برقی به بازار را با قدرت تمام دنبال کرد. در نهایت این شرکت به اهداف اولیه خود تحقق بخشید و خودروی الکتریکی این شرکت وارد بازار شد ولی این پایان کار نبود.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، مشکل اصلی خودروهای برقی این شرکت این است که قیمت بالایی دارند و همین عامل سبب می‌شود که هر کسی نتواند این خودروها را خریداری و از آن‌ها استفاده کند. راهکار این مشکل چیست؟ چگونه می‌توان خودروهای برقی به یک سری دستگاه عمومی تبدیل کرد؟
 
در حال حاضر علاقمندان به محیط زیست و خودروهای الکتریکی از تسلا می‌خواهند یک خودروی برقی با قیمت مناسب به بازار عرضه کند تا همه بتوانند در کنار استفاده از یک خودروی شیک، به حریم محیط زیست احترام بگذارند. در سال‌های اخیر تسلا تمرکز خودش را روی مسئله قیمت گذاشته تا بتواند نیاز مخاطبان خود را برآورده کند. خودروی تسلا مدل 3 با قیمت 35 هزار دلار روانه بازار شد. این خودرو ارزان محسوب نمی‌شود ولی نسبت به سایر محصولات این شرکت قیمت پایین‌تری دارد.
 


یکی از دلایل گرانی این خودروها، باتری آن‌ها است که تولید آن قیمت بالایی دارد. ایلان ماسک، مدیرعامل بی‌نظیر تسلا اعلام کرد که می‌خواهد در سه سال آینده تولید باتری را به جایی برساند که تولید آن مقرون به صرفه و مناسب تمام شود. وقتی این اتفاق بیفتد قطعاً قیمت کل ماشین برقی کاهش پیدا می‌کند.
 
ایلان ماسک اظهار داشت: « بر این باور هستیم که تا سه سال آینده می‌توانیم یک خودروی الکتریکی با قیمت 25000 دلار تولید کنیم که کاملاً خودران باشد. در صورتی که این اتفاق بیفتد، آن خودرو مقرون به صرفه‌ترین خودروی شرکت تسلا خواهد بود. »
 
وی خاطر نشان کرد که تیم مهندسی تسلا دارد روی نوعی از باتری لیتیومی کار می‌کند که در زمان کوتاه‌تری تولید می‌شود و از طرفی در برابر شارژ سریع، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. در صورتی که تسلا، خودروی برقی ارزان خود را روانه بازار کند، مسلماً شاهد افزایش استفاده از ماشین‌ها و کمک به افزایش استفاده از این ماشین‌ها خواهیم بود.
کد مطلب: 62570
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام