۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰
برای اولین بار در تاریخ دنیای فناوری اتفاق افتاد:

فروش فناوری‌های ابری از زیرساخت‌های غیر ابری پیشی گرفت

ایتنا- تغییرات ایجادشده در دوران شیوع ویروس کرونا و تمایل انسان‌ها و کسب‌وکارها به استفاده از سرویس‌های آنلاین موجب شده است که برای اولین بار در تاریخ فروش زیرساخت‌های ابری و زیرساخت‌های غیر ابری پیشی بگیرد.
فروش فناوری‌های ابری از زیرساخت‌های غیر ابری پیشی گرفت
تغییرات ایجادشده در دوران شیوع ویروس کرونا و تمایل انسان‌ها و کسب‌وکارها به استفاده از سرویس‌های آنلاین موجب شده است که برای اولین بار در تاریخ فروش زیرساخت‌های ابری و زیرساخت‌های غیر ابری پیشی بگیرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، گزارش‌های به دست آمده از کمپانی تحلیلی IDC حاکی از آن است که درآمد فروشنده از فروش محصولات زیرساخت آی‌تی برای محیط‌های ابری از قبیل سرورها، حافظه شرکتی و سوییچ‌های اترنت در طی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته به افزایش 34.4 درصدی رسیده است. در همین زمانی سرمایه‌گذاری روی ساختار سنتی و غیر ابری در طی بازه زمانی یاد شده به کاهش 8.7 درصدی رسیده است.
 
در طی دوران شیوع ویروس کرونا توجه مصرف‌کنندگان و تجار به استفاده از ابزار آنلاین بیشتر شده است و همین امر موجب شده که استفاده از نرم‌افزارهای همکاری، کنفرانس ویدئویی و پزشکی از راه دور که همگی بر اساس فناوری‌های ابری هستند، بیش‌ازپیش افزایش یابد.
 
 
 
در سه‌ماهه دوم سال جاری صرف هزینه روی زیرساخت‌های آی‌تی ابری عمومی با افزایش 47.8 درصدی به 14.1 میلیارد دلار رسیده است و این در حالی است که سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌های ابری خصوصی با افزایش درصدی به‌صورت سالانه به 5 میلیارد دلار رسیده است.
 
کمپانی IDC بر این باور است که بازار زیرساخت‌های سخت‌افزاری به نقطه اوج خود رسیده است و محیط ابری به سهم فزاینده خود در این بازار ادامه خواهند داد. هزینه‌های زیرساخت فناوری اطلاعات ابری در سه‌ماهه دوم سال جاری در همه جای دنیا افزایش یافت و چین و ایالات‌متحده به ترتیب با 60.5 و 36.9 درصد بالاترین نرخ رشد سالانه را داشتند.
 
وقتی صحبت از شرکت‌های پیشرو بازار زیرساخت ابری فناوری اطلاعات می‌شود کمپانی دل با 2.4 میلیارد درآمد و 13.2 درصد از سهم بازار و پس‌ازآن گروه HPE / New H3C با درآمد تقریباً 2 میلیارد دلاری و سهم 10.4 درصدی بازار در جایگاه اول و دوم قرارگرفته‌اند. کمپانی‌های اینسپر، لنوو و سیسکو نیز به ترتیب رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم را در این زمینه کسب کرده‌اند.
کد مطلب: 62541
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام