کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگرانی حفظ حریم خصوصی با عرضه جدیدترین فناوری‌های پوشیدنی

سايت خبری ايتنا , 12 مهر 1399 ساعت 4:00

ایتنا- با همه‌گیر شدن فناوری‌های واقعیت افزوده نگرانی‌ها در رابطه با داده‌های جمع‌آوری‌شده و حفظ حریم خصوصی کاربران بیش‌ازپیش فراگیر شده است.


با همه‌گیر شدن فناوری‌های واقعیت افزوده نگرانی‌ها در رابطه با داده‌های جمع‌آوری‌شده و حفظ حریم خصوصی کاربران بیش‌ازپیش فراگیر شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، فیس‌بوک اخیرا از عینک هوشمندی جدیدی رونمایی کرد که البته فعلا در مراحل اولیه ساخت است و به سنسورها و میکروفون‌هایی مجهز شده است که می‌تواند به ضبط صدا، تصویر و حرکات چشم پوشنده آن بپردازد و هدف از انجام این کار کمک به دانشمندان در کشف نحوه عملکرد فناوری واقعیت افزوده در دنیای واقعی بوده است.
 
بااین‌حال افراد همچنان در استفاده از فناوری‌های واقعیت افزوده شک دارند و بر این باورند که حریم خصوصی آن‌ها ممکن است با انجام این کار خدشه‌دار شود. البته فیس‌بوک در مقاله خود که در پاسخ به این نگرانی‌ها ارائه کرده است اعلام کرده که تمامی جوانب حفظ حریم خصوصی را در نظر دارد. برای مثال هویت افراد با مات کردن تصویر آن‌ها مشخص نخواهد شد، تمامی‌ داده‌ها رمزنگاری می‌شوند و هیچ‌کدام از آن‌ها به‌منظور نمایش تبلیغات گوگل مورداستفاده قرار نخواهند گرفت.
 
بااین‌حال نگرانی‌ها به اینجا ختم نمی‌شود و حتی بنیاد مرز الکترونیکی (EFF) در پست اخیر خود اعلان کرده است که فناوری ردیاب چشمی که در واقعیت فزوده و واقعیت مجازی به کار می‌رود به تنها می‌تواند نحوه تفکر و احساسات ما را مشخص کند. افرادی که کنترل این داده‌های بیومتریک را در دست دارند می‌توانند به‌راحتی رفتاری خاص یا حتی احساسات انسان را پیش‌بینی کنند.
 

 
 
این کمپانی‌ها می‌توانند از ابن طریق از آسیب‌پذیری‌های احساسی مخاطبان خود سو استفاده کرده و استراتژی‌هایی را پیاده‌سازی کنند مقاومت در برابر آن‌ها سخت است. ترسناک‌ترین بخش ماجرا این است که اطلاعات به‌دست‌آمده پسوردها و کارت‌های اعتباری قابل تعویض میستند و در صورت افشای این اطلاعت آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کاربران خواهد رسید.
 
علاوه بر این نگرانی‌ها از بابت کنترل دولت‌مردان بر حریم خصوصی افراد در محیط‌های عمومی نیز وجود دارد. این دسته از کمپانی‌ها می‌توانند به‌راحتی تغییرات زیادی را در جامعه ایجاد کرده و نحوه رفتار را در محیط‌های عمومی را تحت تأثیر قرار بدهند. آن‌ها باید در این زمینه بسیار بیشتر از الان شفاف باشند.
 
از طرف دیگر کمپانی فیس‌بوک در این رابطه تنها نیست و اپل و مایکروسافت نیز هرکدام به روش خود روی این فناوری نسل جدید کار می‌کنند. به همین دلیل نگرانی‌های یاد شده کاملا به‌جا هستند و این کمپانی‌ها باید در این رابطه پاسخ‌های درخوری برای اراده داشته باشند.
 


کد مطلب: 62528

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62528/نگرانی-حفظ-حریم-خصوصی-عرضه-جدیدترین-فناوری-های-پوشیدنی

ايتنا
  https://www.itna.ir