کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست فیس‌بوک از اپل برای تنظیم پیام‌رسان فیس‌بوک به‌عنوان نرم‌افزار پیش‌فرض

سايت خبری ايتنا , 13 مهر 1399 ساعت 3:00

ایتنا- فیس‌بوک از اپل درخواست کرده است که این امکان را فراهم کند که کاربران بتوانند نرم‌افزار پیام‌رسان این کمپانی را به‌عنوان نرم‌افزار پیش‌فرض در این رابطه در iOS انتخاب کنند.


فیس‌بوک از اپل درخواست کرده است که این امکان را فراهم کند که کاربران بتوانند نرم‌افزار پیام‌رسان این کمپانی را به‌عنوان نرم‌افزار پیش‌فرض در این رابطه در iOS انتخاب کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی فیس‌بوک برای سال‌های متمادی تلاش کرده است که اپل را متقاعد کند که به کاربران اجازه دهد تا نرم‌افزار پیام‌رسان پیش‌فرض خود را به پیام‌رسان فیس‌بوک تغییر دهند. هم‌اکنون که امکان انتخاب نرم‌افزار ایمیل و مرورگر در iOS 14 میسر شده است، فیس‌بوک دوباره به اپل برای اجرای این قابلیت فشار آورده است.
 
استن چانووسکی از فیس‌بوک در این رابطه اظهار کرده است که:« ما فکر می‌کنیم که مردم باید بتوانند نرم‌افزارهای پیام‌رسان متفاوت و پیش‌فرض را روی تلفن خود انتخاب کنند. به‌صورت کلی همه‌چیز دارد به این سمت حرکت می‌کند.»
 

 
 
البته پیام‌رسان فیس‌بوک بهترین گزینه برای انتخاب به‌عنوان نرم‌افزار پیش‌فرض نیست اما امکان ریست کردن تنظیمات پیش‌فرض در این بخش موجب می‌شود که شما بتوانید نرم‌افزاری را انتخاب کنید که خدمات آن بهتر از پیام‌رسان فیس‌بوک و اپل است.
 
سیستم‌عامل موبایل اندروید هم‌اکنون به کاربران اجازه می‌دهد که نرم‌افزار پیام ترجیحی خود را به‌عنوان پیش‌فرض انتخاب کنند. متأسفانه اپل فعلا چنین انتخابی را به کاربران خود نداده است. بااین‌حال نرم‌افزار پیام‌های اپل باقابلیت‌هایی نظیر رمزنگاری مطمئن پیام‌ها هنوز هم یک دلیل برای خرید سخت‌افزار این کمپانی است.
 
بااین‌حال عدم اختیار کاربران در انتخاب نرم‌افزار پیام‌رسان پیش‌فرض موجب می‌شود که گمانه‌زنی‌ها در رابطه با انجام رفتارهای انحصارطلبانه از جانب اپل بیش‌ازپیش نمود پیدا کند. این کمپانی این روزها در رابطه با هزینه‌های اپ استور به باد انتقاد گرفته شده است و هدف چندین بررسی ضد انحصارطلبی شده است. شاید این کمپانی برای کاهش این انتقادها به درخواست فیس‌بوک تن دهد.
 


کد مطلب: 62527

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62527/درخواست-فیس-بوک-اپل-تنظیم-پیام-رسان-به-عنوان-نرم-افزار-پیش-فرض

ايتنا
  https://www.itna.ir