۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۶

کالیفرنیا فروش خودروهای گازوئیلی و بنزینی تا سال 2035 را ممنوع می‌کند

ایتنا- بر اساس قانون جدید وضع‌شده توسط مقامات دولتی ایالت کالیفرنیا، فروش خودروهای صفرکیلومتر گازوئیلی و بنزینی از سال 2035 در این ایالت ممنوع می‌شود.
کالیفرنیا فروش خودروهای گازوئیلی و بنزینی تا سال 2035 را ممنوع می‌کند
بر اساس قانون جدید وضع‌شده توسط مقامات دولتی ایالت کالیفرنیا، فروش خودروهای صفرکیلومتر گازوئیلی و بنزینی از سال 2035 در این ایالت ممنوع می‌شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، با افزایش نگرانی‌های کالیفرنیا در رابطه با آتش‌سوزی‌های جنگلی کشنده و مجرب،  گوین نیوسام به‌عنوان فرماندار کالیفرنیا دستور اجرایی جدیدی را اعمال کرده است که فروش خودروهای گازوئیلی و دیزلی را از  سال 2035 ممنوع می‌کند و البته تولید گازهای گلخانه‌ای هر خودرویی که اهالی این ایالت خریداری می‌کنند نیز می‌بایست صفر باشد.
 
نیوسام در کنفرانس خبری خود بیان کرد که:« این مؤثرترین قدمی است که دولت ما می‌تواند برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی بردارد. برای چند دهه ما به خودروها اجازه دادیم که هوایی که کودکان و خانواده‌مان تنفس می‌کنند را آلوده کنند. شما لایق داشتن خودرویی هستید که منجر به آسم کودکتان نشود. خودروهای ما نباید آتش‌های جنگلی را بدتر کرده و روزهای آلوده را بیشتر کنند. خودروها نباید یخچال‌های طبیعی را ذوب کرده یا سطح آب دریاها را به حدی بالا ببرند که سواحل و خطوط ساحلی گران‌قدر ما را تهدید کنند.»
 
 
 
البته شهروندان کالیفرنیا از بابت این قانون اجرایی نگران نیستند زیرا خودروهای حال حاضر آن‌ها شامل این قانون نمی‌شود. بر اساس این دستور داشتن، خریدوفروش و استفاده از خودروهای احتراقی موجود هنوز در درون این ایالت محبوب آمریکا کاملا قانونی است .
 
قوانین جدید تنها شامل خرید خودروهای نو می‌شوند. هیئت منابع هوایی کالیفرنیا قرار است تا قوانینی را تعیین کند که این خودروهای سنگین و نیمه سنگین نیز تا سال 2045 نیز به این قانون اضافه شوند. دولت نیوسام اعلام کرده است که حمل‌ونقل موجب تولید نیمی از گازهای گلخانه‌ای این ایالت است و تخمین زده است که این قوانین جدید انتشار گازهای یاد شده را تا 35 درصد کاهش می‌دهد.
 
این اقدام در نوع خود برای یک ایالت آمریکایی جدید است اما ایده آن چندان منحصربه‌فرد نیست. چندین کشور از قبیل انگلستان، آلمان و هندوستان قانون از رده خارج کردن خودروهای بنزینی تا سال 2030 را به تصویب رسانده است. البته کشورهای کانادا و فرانسه تصمیم دارند تا این هدف را تا سال 2040 اجرایی کنند.
 
کد مطلب: 62496
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام