۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۸

گام جدید اپل در راستای توسعه پادکست

ایتنا - شرکت اپل با هدف بهبود خدماتش در بحبوحه رقابت فزاینده اسپاتیفای، استارتاپی را خریداری کرده که گوش کردن به پادکست‌ها را شبیه گوش کردن به شبکه‌های رادیویی می‌کند.
گام جدید اپل در راستای توسعه پادکست

منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند این غول فناوری اوایل سال میلادی جاری Scout FM را خریداری کرد که یک اپلیکیشن پادکست محبوب در گوشی‌های آیفون، اندروید و اسپیکرهای هوشمند آمازون است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در حالی که اپلیکیشن‌های پادکست از جمله اپلیکیشن اپل معمولا به کاربران اجازه می‌دهند یک پادکست را انتخاب و گوش کند اما اپلیکیشن Scout FM استیشن‌های پادکست درباره موضوعات مختلف ایجاد می‌کند. به عنوان مثال اگر فردی به ورزش علاقمند است، این اپلیکیشن استیشنی را ایجاد خواهد کرد که مجموعه‌ای از پادکست‌های ورزشی منتخب است.

این اپلیکیشن بر اساس تاریخچه پادکست‌هایی که فرد گوش کرده و ترجیحاتی که تعریف کرده و پیشنهادهای هوش مصنوعی، علاقمندی‌های وی را شناسایی می‌کند.

اپلیکیشن Scout FM در میان برخی از کاربران دستگاه‌های اپل محبوب است و ممکن است با CarPlay  ادغام شود. این اپلیکیشن همچنین برای دستگاه‌های مبتنی بر الکسای آمازون بهینه شده است.

سخنگوی اپل خرید این استارتاپ را تایید کرد اما درباره آن توضیح بیشتری نداد. اپل پس از خرید، این برنامه را تعطیل کرد.

پادکست‌ها به یکی از بخش‌های محتوایی کلیدی برای اپل تبدیل شده‌اند. این شرکت یکی از نخستین بازیگران فناوری بود که ۱۵ سال پیش پادکست را رواج داد و از آن زمان به کندی به قابلیت‌های جدید اپلیکیشن پادکست خود اضافه کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، خرید Scout FM یکی از خریدهای متعددی است که شرکت اپل در سال ۲۰۲۰ انجام داده است. اپل اخیرا شرکت پرداخت موبی ویو، برنامه هواشناسی دارک اسکای و شرکت پخش محتوای واقعیت مجازی نکست وی آر را خریداری کرده است. سایر خریدهای اپل شامل وی سیس، Xenor.ai و اینداکتیو برای بهبود Siri و هوش مصنوعی، فلیتس اسمیت برای مدیریت دستگاه سازمانی و استارت تاپ نرم افزار VR اسپیس هستند.
کد مطلب: 62473
برچسب ها: اپل پادکست
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام