۰
plusresetminus
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۲

هفت بدافزار خطرناک اندروید و iOS

ایتنا - این برنامه‌ها در ظاهر برای شوخی با دوستان، بارگذاری آسان موسیقی، دسترسی سریع به کاغذدیواری یا وال پیپر و غیره عرضه شده بودند، اما با کلیک کردن بر روی آنها برخی اطلاعات کاربران به سرقت می رفت.
هفت بدافزار خطرناک اندروید و iOS

محققان موسسه امنیتی آواست از شناسایی هفت بدافزار خطرناک اندروید و آی.او.اس خبر داده‌اند که در مجموع بیش از 2.4 میلیون بار بارگذاری شده‌اند.

به گزارش ایتنا از فارس، تمامی بدافزارهای مخرب شناسایی شده توسط آواست در فروشگاه های رسمی اپل و گوگل در دسترس بوده‌اند و طراحان آنها با ارسال مطالبی در تیک تاک و اینستگرام کاربران را به بارگذاری آنها تشویق می کردند.

برخی از حساب‌های کاربری که افراد را به بارگذاری این بدافزارهای مخرب تشویق می‌کردند، بیش از 300 هزار دنبال کننده داشته‌اند و همین مساله موجب تشویق افراد به چنین کاری شده است.

برنامه‌های یادشده در ظاهر برای شوخی با دوستان، بارگذاری آسان موسیقی، دسترسی سریع به کاغذدیواری یا وال پیپر و غیره عرضه شده بودند، اما با کلیک کردن بر روی آنها برخی اطلاعات کاربران به سرقت می رفت و همین طور برای طراحان آنها از طریق نمایش تبلیغات مکرر درآمدزایی می شد.

اسامی این برنامه‌ها عبارت است از: ThemeZone ، Shawky App Free ،Shock My Friends،Ultimate Music Downloader، Free Download Music، Shock My Friends – Satuna, 666 Time, ThemeZone ، Live Wallpapers و shock my friend tap roulette v.
کد مطلب: 62469
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام