کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ویکی‌پدیا: این ظاهر جدید اولین بازطراحی ما در 10 سال اخیر است

سايت خبری ايتنا , 6 مهر 1399 ساعت 4:00

ایتنا - ویکی‌مدیا امیدوار است که این بازطراحی باعث جذب کاربرانی شود که در یک دهه اخیر وارد دنیای اینترنت شده‌اند، بدون اینکه برای کاربران فعلی آن حسی غریب داشته باشد.


ویکی‌پدیا، دانشنامه جمع‌سپاری‌شده 20 ساله وب، قرار است یک رابط دسکتاپ با ظاهری جدید و نخستین بازطراحیش در یک دهه اخیر را بگیرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ZDNet، ویکی‌پدیا، که در ژانویه 2001 توسط جیمی ولش و لری سنگر راه‌اندازی شد، به یک منبع اساسی برای دانش درباره هر چیزی تبدیل شده است که نقش‌آفرینان آن معتقدند شایسته مستندسازی است. این سایت در حال حاضر میزبان 53 میلیون مطلب از 300 زبان است.
 
هدف این بازطراحی رفع آن چیزیست که بنیاد ویکی‌مدیا (Wikimedia Foundation) اذعان دارد آدرسیابی «از مد افتاده» بر روی رابط کاربری دسکتاپ این سایت است، که باعث می‌شود استفاده از آن برای مخاطبان و ویراستاران دشوار شود.  
 
ویکی‌مدیا امیدوار است که این بازطراحی باعث جذب کاربرانی شود که در یک دهه اخیر وارد دنیای اینترنت شده‌اند، بدون اینکه برای کاربران فعلی آن حسی غریب داشته باشد. همچنین قصد آن کاستن از پیچیدگی‌های سایت و ایجاد یک منوی کناری ساده‌تر است.
 


برخی از تغییرات کلیدی جدید در طراحی ویکیپدیا شامل بازطراحی لوگو، نوار کناری بازشو، تغییر مکان ویجت جستجو، یک منوی کاربری جدید، و لینکی به مطالب در زبان‌های مختلف در میله عنوان است.
 
به منظور بهبود صفحه نویگیشن یک منوی فهرست جدید نیز تعبیه شده است. ویکی‌مدیا یک سری از گیف‌ها را منتشر کرده که تغییرات مطرح شده را نشان می‌دهند.
 
نخستین تغییری که قرار است انجام شود میله کناری بازشو است، که برای کاربران امکان تمرکز بر روی محتوا و همچنین برجسته‌سازی کارکرد کلیدی همچون دکمه‌های ویرایش و تاریخچه، سوئیچ کردن بین زبانها و جستجو را فراهم می‌آورد.
 
تغییر دومی که ویکی‌مدیا قصد افزودن آن را دارد افزودن یک عرض خط ماکسیموم به منظور تسهیل خواندن محتوا است.
 
 


کد مطلب: 62465

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62465/ویکی-پدیا-این-ظاهر-جدید-اولین-بازطراحی-10-سال-اخیر

ايتنا
  https://www.itna.ir