۰
plusresetminus
جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۶

عکس‌های سیاسی برای پروفایل در فیس‌بوک ممنوع می‌شود

ایتنا - فیس‌بوک مجموعه مقررات جدیدی برای ارتباطات کارمندانش در محل کار وضع کرد که شاخص‌ترین آن ممنوعیت استفاده از تصاویر سیاسی برای عکس پروفایلشان است.
عکس‌های سیاسی برای پروفایل در فیس‌بوک ممنوع می‌شود

مقررات جدید استفاده کارمندان از تصاویر تبلیغ کننده نامزدهای سیاسی یا آرمان و اهداف به عنوان عکس پروفایل را ممنوع و آنها را ملزم کرده از تصویر خودشان استفاده کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، جو آزبورن، سخنگوی فیس بوک در بیانیه‌ای گفت: ما عمیقا به آزادی بیان، مذاکرات آزاد و فرهنگ مبتنی بر احترام و فراگیری شرکت احترام می‌گذاریم اما بر اساس درخواست‌های کارمندانمان، سیاست‌های و ابزارهای کارمان را به روزکرده‌ایم تا مطمئن شویم افراد از هر دو گزینه حق بیان و حق انتخاب برخوردار هستند.

مقررات جدید یک هفته پس از این اعلام شدند که مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک به کارمندانش درباره مقررات جدیدی برای راهنمایی در خصوص بحثها و مکالمات داخلی اطلاع داده بود.

مقررات جدید فیس بوک همچنین مفهوم آزار و اذیت را توسعه داده و هر گونه ارتباط تحقیرآمیزی که فضای کاری غیردوستانه ای را برای یک گروه محافظت شده ایجاد می کند، قدغن کرده است.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، همچنین فیس بوک مشخص کرده است در کدام بخشهای محیط کار بحث درباره مسائل اجتماعی و سیاسی می تواند انجام شود. این شرکت حمایت از میانه روی گروههای کاری غیررسمی را افزایش داده است.

همچنین بر اساس یک خبر جداگانه دیگر، هیات نظارت فیس بوک که به دادگاه عالی فیس بوک شهرت پیدا کرده، قرار است پیش از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر آمریکا راه اندازی شود. این هیات به بررسی درخواستهای کاربران فیس بوک و اینستاگرام می پردازد که به تصمیمات این پلتفرمها در خصوص حذف یک پست یا مشخص کردن آن به عنوان "اطلاعات نادرست" اعتراض دارند. همچنین دادگاه عالی فیس بوک از قدرت تجدیدنظر در خصوص تصمیمات مدیران فیس بوک از جمله مارک زاکربرگ برخوردار است.

یکی از اعضای این گروه نظارتی مستقل به شبکه CNBC گفت که انتظار می‌رود فعالیت این گروه در اواسط یا اواخر اکتبر آغاز شود.

شبکه اجتماعی فیس بوک برای نشان دادن این که برای رویارویی با یکی از پولاریزه ترین انتخابات آمریکا در تاریخ معاصر آماده است، تحت فشار قرار دارد و کارشناسان نگران هستند که برخی از کاربران این پلتفرم برای برانگیختن خشونت تلاش کنند.
کد مطلب: 62456
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام