۰
plusresetminus
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰

یک مترجم فوری دوطرفه که از تکنولوژی مایکروسافت بهره می‌برد

ایتنا - محاوره‌ها تا دو ساعت در قالب یک فایل صوتی HD ضبط می‌شوند، و میکروفون‌های حذف نویز امکان ترجمه دقیق را حتی در محیط‌های پر سر و صدا فراهم می‌آورند.
یک مترجم فوری دوطرفه که از تکنولوژی مایکروسافت بهره می‌برد

همیشه این رویای علمی-تخیلی وجود داشته است که یک مترجم همه‌منظوره وجود داشته باشد که امکان ارتباط همزمان بین متکلمان زبانهای مختلف را فراهم آورد. تاردیس این کار را در سریال دکتر هو انجام می‌داد،  ماهی ورور (babble fish) این کارکرد را در کتاب کمدی عملی-تخیلی راهنمای مسافران مجانی کهکشان بر عهده داشت، و البته زبان‌شناسی به نام هوشی ساتو هم در فیلم Enterprise چنین نقشی بازی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ZDNet، شرکت چینی تکنولوژی موبایل Cheetah Mobile که در بازار آمریکا حضور محسوسی داشته است ورژن جدیدی از یک دستگاه مترجم موجود را ارائه نموده است، که این یکی نویدبخش ارتباط دوطرفه لحظه‌ای در 73 زبان به کمک یک قطعه مستقل از کیتی است که کوچکتر از یک گوشی هوشمند است. این دستگاه، که توان خود را از نرم‌افزار تشخیص گفتار اتوماتیک مایکروسافت و تکنولوژی هوش مصنوعی OrionStar تامین می‌کند، با این هدف ساخته شده است که امکان ارائه ترجمه دوطرفه لحظه‌ای به 73 زبان را برای کاربران فراهم آورد و در عین حال متن را بر روی یک نمایشگر لمسی 1.54 اینچی IPS-LCD نمایش دهد، که یک کارکرد متن به گفتار را نیز در اختیار قرار می‌دهد.
 
چنین ابزاری جالب توجه به نظر می‌رسد. محاوره‌ها تا دو ساعت در قالب یک فایل صوتی HD ضبط می‌شوند، و میکروفونهای حذف نویز امکان ترجمه دقیق را حتی در محیطهای پر سر و صدا فراهم می‌آورند. از آنجا که چنین دستگاهی ممکن است در جائی مانند یک بار یا میدان یک شهر استفاده شود، وجود این قابلیت ضروری به نظر می‌رسد.

 

عمر باتری آن هم زیاد است. چیتا مدعیست که عمر باتری فعال تا 12 ساعت است، و در صورتی که در حالت استندبای قرار بگیرد تا 50 روز هم دوام خواهد داشت.
 
این نخستین باری نیست که چیتا شانس خود را برای عرضه مترجم دوطرفه امتحان می‌کند. CheetahTALK Plus در واقع یک ورژن بهبودیافته از یک دستگاه عرضه شده در سال 2018 است. با اینکه این ابزار در اوائل عرضه‌اش نظرات مثبتی از کاربران دریافت می‌کرد، ولی برخی نیز گزارش کردند که برای صحبت با بزرگسالان بیمار که شرایط صوتی نرمالی ندارند مناسب نیست. به نظر می‌رسد در مدل Plus آتی، چیتا برای رفع این مشکل تلاش کرده است.
 
قیمت آن در حال حاضر از 199 دلار به 99 دلار کاهش داده شده و از اکتبر 2020 تحویل آن آغاز خواهد شد.
 
کد مطلب: 62455
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام