۰
plusresetminus
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۰

لاکهید مارتین مامور طراحی کشتی‌های خودران برای نیروی دریایی آمریکا شد

ایتنا - به این شرکت 7 میلیون دلار و 12 ماه داده شده تا این فاز از برنامه را پیش ببرد؛ این فاز، نهایتا، منجر به این خواهد شد که کشتی‌های خودران‌شده بتوانند «نیرویی مرگبارتر» و ریسکی کمتر برای خدمه داشته باشند.
لاکهید مارتین مامور طراحی کشتی‌های خودران برای نیروی دریایی آمریکا شد
نیروی دریایی آمریکا نیروی دریایی آمریکا را مامور مطالعه تولید بالقوه کشتی‌های خودرانی کرده است که قادر به فعالیت برای دوره‌های زمانی طولانی در دریا باشند بدون اینکه از هیچ خدمه انسانی استفاده کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این شرکت اکنون پیمانکار اصلی در رقابت کشتی سطحی بدون سرنشین بزرگ (LUSV) نیروی دریایی آمریکا در کنار شرکت‌های متعددی است بر سر توسعه و راه‌اندازی نهایی یک کشتی خودران بزرگ همکاری می‌کنند.
 
یک کشتی خودران، همانگونه که از نام آن پیداست، بدون اینکه انسانی روی عرشه آن باشد کار می‌کند، و به این ترتیب انسان‌ها را از سختی‌ها و خطراتی که در ماموریتهای بلندمدت و خطرناک وجود دارند دور نگه می‌دارد. ما پیش از این برخی خودروهای خودران هوایی و زمینی و همچنین نمونه‌هایی از هواگردهای خودران را دیده‌ایم، ولی تاکنون نیروی دریایی آمریکا یک کشتی بدون سرنشین را برای ماموریت‌ها مستقر نکرده است.

 

در 17 سپتامبر، لاکهید مارتین اعلام کرد که به عنوان پیمانکار LUSV  ارشد نیروی دریایی خدمت خواهد کرد، و بدین طریق برنامه LUSV را در کنار تحویل یکپارچه‌سازی پلتفرم، مهندسی سیستم‌ها، اتوماسیون، مدیریت رزمی، و تکنولوژی‌های سایبری برای برنامه مدیریت خواهد نمود. نیروی دریایی مشخصا به دنبال یک کشتی نسبتا کم‌هزینه است که «کم‌ریسک» باشد، این را جو دی‌پیترو، نایب رییس بخش سیستم‌های کشتی و جنگنده‌های کوچک در کمپانی لاکهید گفت، و افزود:
 
تیم لاکهید مارتین حدود 200 سال تجربه ترکیبی در کشتی‌سازی، یکپارچه‌سازی، اتوماسیون و خودرانی را گرد هم آورده است. تیم ما از تحویل سفارش نیروی دریایی انرژی گرفته و بر آنها متمرکز بوده است: یک طراحی برای یک کشتی مقرون به صرفه و کم‌ریسک قادر به محقق نمودن هدف «عملیات‌های دریایی توزیع‌شده (DMO)» نیروی دریایی.
 
این شرکت در بیانیه‌اش در هفته گذشته اعلام کرده است که طراحیش را حول یک «کشتی تجاری اثبات شده» قرار خواهد داد؛ این کشتی برای دربرگیری قابلیت‌های خودگردانی و اتوماسیون و همچنین تکنولوژی امنیت سایبری ضروری برای امن نگه داشتن آن و محموله‌اش مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به این شرکت 7 میلیون دلار و 12 ماه داده شده تا این فاز از برنامه را پیش ببرد؛ این فاز، نهایتا، منجر به این خواهد شد که کشتیهای خودران‌شده بتوانند «نیرویی مرگبارتر» و ریسکی کمتر برای خدمه داشته باشند.  
 
کد مطلب: 62448
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام