۰
plusresetminus
جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۳۰

احتمال عرضه گلکسی اس 30 با فناوری تشخیص چهره رقیب آیفون

ایتنا- گزارش‌های به دست آمده از ثبت اختراع جدید سامسونگ حاکی از آن است که این کمپانی در پی ساخت سنسوری است که بتواند از قابلیت تشخیص چهره فعلی اپل پیشی بگیرد.
احتمال عرضه گلکسی اس 30 با فناوری تشخیص چهره رقیب آیفون
گزارش‌های به دست آمده از ثبت اختراع جدید سامسونگ حاکی از آن است که این کمپانی در پی ساخت سنسوری است که بتواند از قابلیت تشخیص چهره فعلی اپل پیشی بگیرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، اگرچه سری گلکسی اس 20 در بسیاری از موارد از آیفون 11 پیشی گرفته است اما هنوز نتوانسته به رقیبی برای سیستم فیس آی دی این همراه هوشمند عرضه کند. قابلیت تشخیص چهره اپل بسیار ایمن‌تر از قابلیت‌های مشابه عرضه شده روی دستگاه‌های اندرویدی است اما به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا این خلا را در سری گلکسی اس 30 پر کند.
 
این تئوری بر اساس ثبت اختراع جدید سامسونگ ارائه‌شده است. این کمپانی به‌تازگی به ثبت حس‌گر ToF جدیدی پرداخته است که با نام ISOCELL Vizion شناخته می‌شود و می‌توان از آن برای اندازه‌گیری فاصله یا عمق اشیا استفاده کرد. به‌این‌ترتیب از این حس‌گر می‌توان در کاربری‌هایی نظیر ایجاد حالت بوکه، صحنه‌های مدل‌های سه‌بعدی، واقعیت افزوده و تشخیص چهره استفاده کرد.
 
 
ایده استفاده از حس‌گرهای این‌چنینی چندان جدید نیست و برخی از همراه‌های هوشمند نظیر گلکسی اس 20 پلاس در حال حاضر از آن بهره‌مند هستند اما حس‌گرهای فعلی نساخته کمپانی سونی هستند و کارشناسان بر این باورند که قابلیت‌های آن‌ها به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند جایگزین حس‌گر ToF اپل شود.
 
به‌این‌ترتیب سامسونگ بر آن شده است که نسخه مختص خودش را بسازد. هم‌اکنون با توجه به کاربری‌های زیاد حس‌گر ToF هیچ تضمینی وجود ندارد که سامسونگ از آن برای تشخیص چهره استفاده کند اما در این ثبت اختراع اعلام شده است که یکی از کاربری‌های احتمالی حس‌گر یادشده در فناوری تشخیص چهره است. به‌این‌ترتیب این احتمال وجود دارد که سامسونگ گلکسی اس 30 به آن مجهز شود.
 
البته هیچ تضمینی بر استفاده از این حس‌گر در سری گلکسی اس 30 یا حتی هر همراه هوشمند دیگری وجود ندارد. ثبت اختراع‌ها همیشه به نتیجه نمی‌رسند و گاهی اوقات نیز زمان زیادی طول می‌کشد تا از اختراعات ثبت‌شده به نحو احسن استفاده شود.
کد مطلب: 62429
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام