کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه نسخه جدید ویندوز 10 به همراه مرورگر اج

31 شهريور 1399 ساعت 14:46

ایتنا - نسخه جدید ویندوز ۱۰ برای اولین بار ماه آینده به همراه مرورگر Edge به بازار عرضه می شود.



این مرورگر دارای یک ویژگی جدید موسوم به Collections است که امکان جمع‌آوری و نگهداری قطعات متن از صفحات وب را در یک پنجره قابل مرور در سمت راست نمایشگر فراهم می‌کند. برای این منظور کافی است صفحه موردنظر را به درون پنجره ببرید (درگ) تا امکان بازخوانی یا ذخیره آن در قالب فایل‌های ورد یا اکسل در هر زمان فراهم شود. این مرورگر دارای یک ساختار درونی مقابله با ردگیری است و توانایی مسدود کردن برنامه‌های ناخواسته را دارد.

به گزارش ایتنا از ایرنا، نسخه جدید ویندوز ۱۰ برای کلید ترکیبی Alt+Tab که به طور سنتی برای انتقال بین برنامه‌های باز مورد استفاده قرار می‌گرفت، کارکرد جدیدی را ایجاد کرده است. اکنون این کلید ترکیبی امکان گردش بین چندین برگه اخیر مورد استفاده در مرورگر Edge را فراهم می‌کند.

منوی Start نیز دستخوش تغییراتی شده است. البته کارکرد این منو تغییر قابل توجهی نداشته است، اما آیکون برنامه‌ها با طراحی جدید و زیباتر در یک پس زمینه نیمه‌شفاف به نمایش درمی‌آید و امکان استفاده از دو نوع رنگ بندی تیره و روشن در اختیار قرار گرفته است.

این نسخه ویندوز بین گوشی هوشمند و کامپیوتر ارتباط یکپارچه‌تری را برقرار کرده است و کاربران می‌توانند لینک‌ها، تصاویر و یادداشت‌های تولید شده در گوشی را روی کامپیوتر شخصی خود نیز مشاهده کنند. همچنین می‌توان اطلاعات مخاطبان را نیز بین دو دستگاه به سادگی منتقل کرد.

قرار است این به روزرسانی از ماه آینده در اختیار کاربران قرار گیرد. اعضای ثبت نام شده در برنامه Windows Insider می‌توانند نسخه جدید ویندوز را از کانال پیش‌نمایش دریافت کنند.


کد مطلب: 62408

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62408/عرضه-نسخه-جدید-ویندوز-10-همراه-مرورگر-اج

ايتنا
  https://www.itna.ir