۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۰

کشتی اوشن‌برد می‌تواند بیش از 7000 خودرو را حمل کند و توان خود را از باد تامین می‌کند

ایتنا - متوسط سرعت این کشتی 10 گره در یک عبور معمول از عرض اقیانوس اطلس است. با این سرعت، اوشن‌برد می‌تواند در حدود 12 روز عرض افیانوس اطلس شمالی را بیپماید.
کشتی اوشن‌برد با قابلیت حمل 7000 خودرو و تامین توان از طریق باد

شرکت کشتی‌سازی سوئدی Wallenius Marine اعلام کرده است که یک کشتی بادبانی منحصر به فرد به نام Oceanbird را عرضه می‌کند. این کشتی یک حمل‌کننده خودرو و کامیون با ظرفیت 7000 خودرو است. تفاوت عمده بین اوشن‌برد و دیگر کشتی‌های خودروبر این است که باد توان مورد نیاز اوشن‌برد را تامین می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، خیلی‌ها با شنیدن این توضیحات یک کشتی عظیم با بادبانهای بزرگ را متصور می‌شوند، ولی اوشن‌برد (آنگونه که در فایل PDF راهنمای این شرکت توضیح داده شده) چیزی کاملا متفاوت با این تصور است. به جای استفاده از بادبان‌های پارچه‌ای سنتی، این کشتی از پنج بادبان بال‌مانند استفاده می‌کنند که 80 متر ارتفاع دارد. مزیت اصلی این ساختار این است که این کشتی می‌تواند آلاینده‌ها را تا 90 درصد کاهش دهد. کارل-جان سودر، معمار نیروی دریایی، می‌گوید که این طراحی ترکیبی منحصر به فرد دارد که در آن بدنه و دکل‌ها به صورت یک واحد یکپارچه عمل می‌کنند. کل کشتی صراحتا برای حرکت بادبانی در اقیانوس‌ها بهینه‌سازی شده است.
 
گفته می‌شود که متوسط سرعت این کشتی 10 گره در یک عبور معمول از عرض اقیانوس اطلس است. با این سرعت، اوشن‌برد می‌تواند در حدود 12 روز عرض افیانوس اطلس شمالی را بیپماید. یک کشتی باری معمولی می‌تواند همین مسیر را در هشت روز طی کند. اوشن‌برد یک پروژه همکاری سوئدی بین Wallenius Marine، KTH، و SSPA است. KTH  به چاره‌جویی در حوزه چالش‌هایی همچون آئرودینامیک، مکانیک دریانوردی بادبانی، و آنالیز عملکرد.
 

SSPA از تجربه خود در این حوزه برای توسعه و اعتبارسنجی روش‌های تست جدید استفاده می‌کند. این پروژه تحت پشتیبانی سازمان حمل و نقل سوئد است که تامین مالی مشترک آن را بر عهده دارد. تجربه و تخصص کسب شده در این پروژه برای توسعه کشتی‌های بادبانی برای دیگر بخش‌های صنعت کشتی‌سازی نیز استفاده خواهد شد.
 
افرادی که بر روی این پروژه کار می‌کنند می‌گویند که کار پیشرفت بسیار خوبی داشته است. آنها رد حال حاضر در حال تست کردن با مدل‌های هفت متری در آبهای آزاد هستند، و تست آن در پاییز امسال ادامه خواهد یافت. امکان سفارش دادن این کشتی از سال 2021 آغاز خواهد شد، و نخستین کشتی‌های اینچنینی از سال 2024 وارد سرویس‌دهی می‌شوند.
 
 
کد مطلب: 62357
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام