۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۴

پردرآمد ترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام

اینفلوئنسر اینستاگرام یکی از فعالیت های اینترنتی است که در طی این سال ها افراد مختلف توانسته اند از طریق آن به درآمد های مناسبی دست پیدا کنند.
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



می توان گفت اینفلوئنسر اینستاگرام شغلی پر سود به شمار می رود که یک کسب و کار در حال پیشرفت و توسعه است، به طور کلی نوعی تبلیغات اینترنتی محسوب می شود. تمامی برندهای محبوب و معروف دنیا متوجه تاثیر صحبت ها و نفوذ سخن اینفلوئنسرهای اینستاگرام شده اند. در این مقاله به بررسی درآمد چند نفر از اینفلوئنسرها می پردازیم.
عکس محور بودن این شبکه اجتماعی باعث شده که در کل جهان حدود 1 میلیارد کاربر به  شبکه اجتماعی اینستاگرام بپیوندند و در طول روز در آن فعالیت دارند. طبق بررسی های که صورت گرفته است در سال 2019 کاربران اینستاگرام در طول روز به طور متوسط حدود 50 دقیقه از وقت خود را در این شبکه ها به فعالیت مشغول هستند. در سال های گذشته افراد زیادی سعی داشته اند که در این شبکه اجتماعی مشغول به راه اندازی کسب و کار شوند.
اینفلوئنسر اینستاگرام یکی از فعالیت های اینترنتی است که در طی این سال ها افراد مختلف توانسته اند از طریق آن به درآمد های مناسبی دست پیدا کنند. ممکن است این سوال برای شما پیش آید که اینفلوئنسر اینستاگرام چه کسانی هستند؟ و یا اینکه میزان درآمد آن ها چقدر می باشد؟ در ادامه مطالب برای شما این موارد را شرح خواهیم داد.
 
اینفلوئنسر کیست؟
اینفلوئنسر به فردی تاثیر گذار می گویند، زمانی که از این کلمه برای کسب و کار استفاده می کنند منظور فردی است که می تواند با کلمات و رفتار خود بر روی تصمیم مردم تاثیر بگذارد. در امر بازاریابی اینفلوئنسر به کسی گفته می شود که بتواند افراد را ترغیب کند تا به خرید از محصولات برند خاصی روی آورند. صاحبان کسب و کار های مختلف از اهمیت شبکه های اجتماعی برای معرفی فعالیت خود پی برده اند  بنابراین تبلیغات خود را با روش های متفاوتی در این شبکه اجتماعی به نمایش می گذارند. یکی از راه های تبلیغ محصولات تبلیغاتی است که اینفلوئنسرهای اینستاگرام انجام می دهند. بدون شک تمامی شرکت های بزرگ می دانند که تبلیغات برای محصولاتشان از طریق فالوجت می تواند نتایج قابل قبولی را به همراه داشته باشد. به همین علت روی به این کار آورده اند.

سلنا گومز (اینفلوئنسر موسیقی)
سلنا گومز از خواننده های جوان پاپ آمریکا می باشد. این خواننده اکنون حدود 179 میلیون فالوور دارد و یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام به شمار می رود. درآمد سلنا گومز حدود 75 میلیون دلار در ماه حدس زده می شود. البته این موضوع به معنی این نمی باشد که برندها برای معرفی محصولات خود فقط از سلبریتی های معروف استفاده می کند بلکه افرادی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام به محبوبیت دست یافته اند و فالوور ها زیادی دارند این کار را انجام خواهند داد. لازم به ذکر است که بگوییم  سلبریتی های معروف هیچ گاه اقدام به استفاده از فالوور اینستاگرام نکرده اند چرا که بدون شک برای آن ها سودی به همراه نخواهد داشت.

کریستیانو رونالدو (اینفلوئنسر ورزش)
یکی از معروف ترین بازیکنان فوتبال پرتغالی رونالدو می باشد. این فوتبالیست هم یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام است. در حساب کاربری این فوتبالیست می توان حدود 224 میلیون فالوور را مشاهده نمود که یکی از پر طرفدار ترین بازیکنان جهان در اینستاگرام است. درآمد این اینفلوئنسر حدود 420 میلیون دلار تخمین زده شده است. شرکت های بزرگ به این نتیجه رسیده اند که تبلیغ محصولات از طریق رونالدو می تواند نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد. بنابراین برای رسیدن به هدف های خود مبلغ زیادی را پرداخت خواهند کرد.

کریس بورکارد (اینفلوئنسر گردشگری)
بوکارد نویسنده، عکاس و سخن ران مشهور آمریکایی می باشد. بیشترین عکس هایی که او در پیج خود استفاده می کند در حیطه سفر و طبیعت گردی است. در سن 32 سالکی بوکارد به یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرم تبدیل شد. کریس با سفر کردن و رفتن به جاهای مختلف در سراسر جهان مردم را متوجه مکان های خاصی می کند و آن ها را ترغیب خواهد کرد که به این شهرها سفر کنند. او دارای 3 میلیون فالوور است و درآمد آن از این کار 2/1 میلیون دلار حدس زده می شود. شاید این تعداد فالوور توجه هر کسی را به خود جلب کند اما باید بگوییم تمامی فالوور های حساب کاربری بوکارد واقعی است و از فالوور فیک اینستاگرام استفاده نمی کند.

 

مراد عثمان (اینفلوئنسر سفر)
مراد عثمان اهل روسیه می باشد و در آن جا مشغول به حرفه عکاسی است. این فرد یکی از عکاسان نامی این کشور محسوب می شود. عثمان از طریق مجموعه عکس هایی  که با کمک همسر خود تهیه کرده بود در سال 2012 به محبوبیت جهانی دست پیدا کرد. این فرد در زمینه سفر مشغول به فعالیت است و یکی از اینفلوئنسرهای گردشگری می باشد. مراد عثمان با سفر به شهرهای مختلف جهان و تهیه عکس های حرفه ای و دیدنی سعی می کند مردم را ترغیب کند به اکثر نقاط جهان سفر کنند و نهایت لذت را از سفر خود ببرند. این فرد در حال حاضر درآمدی حدود 1 میلیون دلار دارد و تعداد فالوور های او 4 میلیون نفر می باشد.

حسن ریوندی (اینفلوئنسر طنز)
از افرادی که حتی قبل از محبوب شدن شبکه های اجتماعی به کار طنز پردازی می پرداخت می توان حسن ریوندی را نام برد. امروزه این فرد دارای 8 میلیون فالوور است، او این موضوع را به خوبی متوجه شده است که علاوه بر اجرای کنسرت های کمدی باید در حوزه اینستاگرام هم فعالیت داشت و از این طریق توانسته است به درآمد قابل توجهی دست پیدا کند.
 
هدی بیوتی (اینفلوئنسر آرایشی)
هدی قطان که صاحب بنر هدی بیوتی است شخصی آمریکایی-عراقی است  که در زمینه محصولات آرایشی فعالیت دارد. درآمد تقریبی این شخص حدود 550 میلیون دلار تخمین زده شده است و تعداد فالوور های او به 44 میلیون می رسد.

کایلا ایستینس (اینفلوئنسر ورزشی- فیتنس)
کایلا به عنوان مربی بدنسازی در استرالیا مشغول به فعالیت است. او در زمینه فیتنس چند کتاب را از خود منتشر نموده این فرد دارای حدود 12 میلیون فالوور است و درآمد او 46 میلیون دلار می باشد. کایلا یکی از اینفلوئنسرهای ورزشی اینستاگرام به شمار می رود.

مهشید آبارشی (اینفلوئنسر روانشانسی)
مهشید آبارشی و همسر وی  به عنوان اینفلوئنسر در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند. این فرد توانسته است دیدگاه مردم را در مورد مسائل جنجالی به سمتی دیگر ببرد و افکار آن ها را از تصورات منفی دور کند، در حال حاضر آبارشی 1 میلیون فالوور دارد. می توان گفت این افراد می توانند با خرید فالوور اینستاگرام برای خود تعداد زیادی فالوور را به دست آورند اما نه فالوور های فیک.

هدی رستمی (اینفلوئنسر سفر)
اینفلوئنسر دیگر اینستاگرام هدی رستمی می باشد، این شخص در رشته طراحی از دانشگاه سوئد فارغ التحصیل شده است. هدی رستمی در یکی از پست های اینستاگرام خود نوشته زمانی که به مصر سفر می کند با توجه به این که بودجه مناسبی نداشته مجبور شده از بسیاری از تفریحات خود بگذرد، اما در همین سفر به دنبال علاقه خود می رود و قصد دارد روزی بدون اینکه نگران هزینه های خود باشد به مصر سفر کند و تمام مکان های دیدنی آن را مشاهده کند. او این تصمیم خود را به انجام رساند و در حال حاضر به یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام تبدیل شده است. رستمی سعی داشت که با راه اندازی پروژه ای به اسم فری تریپ تمامی مناطق گردشگری ایران را به گردشگران سراسر جهان معرفی نماید. بر روی این پروژه انتقادهای زیادی صورت گرفت اما او در نهایت توانست ایده خود را عملی کند. تعداد فالوورهای این شخص حدود 431 هزار می باشد.

صدف بیوتی ( اینفلوئنسر آرایشی)
از دیگر اینفلوئنسرهای اینستاگرام می توان صدف بیوتی را نام برد که در سال 1394 حساب کاربری خود را ایجاد نمود. او ویدیوهای آرایشی بسیاری را تهیه نمود و در پیج اینستاگرام خود قرار داد. صدف بیوتی توانست با این کار توجه تعداد زیادی از مخاطبان را به خود جلب کند. اکنون تعداد فالوورهای صدف بیوتی حدود 2 میلیون می باشد.
بنابراین طبق توضیحاتی که ارائه شد می توان افراد نام برده را در لیست پر درآمد ترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام قرار داد.
 

نحوه اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام
شاید بسیاری از افراد فکر کنند فقط افراد مشهور می تواند اینفلوئنسر شوند اما باید بگوییم هر کسی می تواند به عنوان اینفلوئنسر در اینستاگرام مشغول به فعالیت شود. بسیاری از افراد هستند که در همین شبکه اجتماعی تصویر محور به محبوبیت رسیده اند و از طرفی هم به اینفلوئنسر اینستاگرام تبدیل شده اند حتی باید بگوییم برای هر استوری که در اینستاگرام قرار می دهند مبلغ زیادی را دریافت می کنند.
بسیاری از برندها نمی توانند مبالغ زیادی را برای تبلیغات اینترنتی از طریق اینستاگرام پرداخت نمایند به همین علت از میکرو اینفلوئنسرها یعنی کسانی که 100 هزار فالوور را دارا هستند استفاده می کنند. بنابراین دارا بودن فالوور برای اینفلوئنسر شدن یکی از نکات مهم به شمار می رود. اما باید بگوییم از طریق خرید فالوور اینستاگرام ممکن است نتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید بنابراین باید در صدد انجام کارهایی باشید که بتوانید بر تعداد فالوورهای خود بیافزایید.
 

گران ترین پست های اینفلوئنسرهای اینستاگرام ایرانی چه قدر هزینه دارد؟
باید بگوییم اغلب پیج هایی که مشغول به انتشار ویدیو هستند کمدین ها می باشند که با توجه به تعداد فالوورها درآمد آن ها متفاوت می باشد. تبلیغ در صفحه کمدین ها از 10 تا 100 میلیون متغییر است. از دیگر صفحه هایی که درآمد زیادی را ازآن خود می کنند پیج های مربوط به مادر و کودک می شوند  که قیمت انتشار پست در آن ها با فالوورهای میلیونی به حدود 50 میلیون تومان می رسد.
 از دیگر صفحه  های معروفی که در اینستاگرام اینفلوئنسر هستند پیج های زیبایی هستند که قیمت انتشار هر تبلیغ در پیج آن ها به حدود 60 میلیون تومان می رسد. تسترهای غذا هم از این حیث مستثنی نیستند و از صفحات پردرآمد به شمار می روند اما قیمت انتشار پست در آن ها کمتر از دیگر اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسرهای زیادی در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند که با هزینه ای بسیار پایین  برندهای مختلفی را معرفی می کنند و به رشد آن ها کمک شایانی خواهند نمود. به عنوان مثال افزایش فالوور در پیج سلبریتی ها وجود دارد و مشغول به انجام کارهای تبلیغاتی بدون دریافت هزینه می باشد.
 همچنین بعضی از میکرو اینفلوئنسرها بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای تنها با دریافت کالا به معرفی برندهای مختلف می پردازند. با توجه به نکاتی که گفته شد می توان گفت اینفلوئنسرها تا 600 میلیون تومان درآمد دارند و حتی بیشتر، که با دارا بودن فالوورهای زیاد این رقم امکان پذیر است. باید بگوییم نمی شود با دانستن قیمت هر پست میزان درآمد اینفلوئنسرها را تخمین زد چرا که ممکن است بسیاری از برندها توان مالی پرداخت مبلغ های بالا را نداشته باشند.

میزان درآمد نسبت به تعداد فالوور و مشارکت ها
هنگام کسب درآمد از طریق اینفلوئنسر ممکن است این سوال پیش آید که علت تفاوت در میزان سود اینفلوئنسرها در چیست؟ برای پست و استوری ها نمی توان قیمت گذاری دقیق را انجام داد، قیمت گذاری را بیشتر سلیقه ای و طبق درخواست اینفلوئنسرها انجام می دهند. اما به طور کلی همان طور که گفته شده هر چه  تعداد فالوورها افزایش پیدا کند هزینه پست ها هم بالاتر می رود. اما اگر بخواهیم دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم تنها فالوورها ملاک قیمت گذاری نیستند، از طرفی نرخ مشارکت هم بر روی قیمت پست ها تاثیر دارد.
 میزان بازدید از هر پست و استوری می تواند ملاکی برای تعیین قیمت گذاری باشد. در ماه های گذشته بسیاری از اینفلوئنسرها به اهمیتی که این موضوع دارد پی برده اند به همین علت بیشتر بر روی میزان مشارکت قیمت های خود را ارائه می دهند. بسیاری از پیج ها با وجود تعداد فالوور برابر قیمت های متفاوتی را برای پست های خود تعیین نموده اند. از طرف دیگر بسیاری از برندها با توجه به بودجه و توان مالی که دارند قیمت پست ها را مشخص می کنند، قبل از این ها ملاک تعیین هزینه هر پست تعداد فالوورها بود اما امروزه با هر بار دیده شدن پست به طور دقیق تر می توان این هزینه را محاسبه نمود، علت این که تعداد فالوورها را در تعیین هزینه ملاک قرار نمی دهند این می باشد که ممکن است بسیاری از فالوورها فعال نباشند و تاثیری در دیده شدن پست نداشته باشند.
  
 
کد مطلب: 62351
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام