۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴

فیروزآبادی: مخابرات عقب مانده و روی آن سرمایه‌گذاری نشده است

ایتنا - دبیر شورای عالی فضای مجازی: ما در سطح مناسبی از تکنولوژی هستیم، و در زمینه سیستم‌های انتقال، المان‌های اکتیو شبکه و سوییچ در آستانه جهش هستیم.
فیروزآبادی: مخابرات عقب مانده و روی آن سرمایه‌گذاری نشده است
به عقیده دبیر شورای عالی فضای مجازی، سیستم مخابرات کشور از تحولات این حوزه عقب مانده است.

تاخیر و عقب ماندن سیستم مخابرات ثابت کشور
رییس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به تأخر در سیستم مخابرات و شبکه ثابت در کشور در مقایسه با شبکه موبایل گفت: بخش عمده نیازهای ارتباطی کشور باید روی شبکه ثابت باشد و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم انجام شده تا بین این دو بخش توازن ایجاد شود.

به گزارش ایتنا، شرکت مخابرات ایران و سندیکای صنعت مخابرات در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای بومی شبکه ملی اطلاعات در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهمنامه همکاری در زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات امضا کردند که در آن، فیروزآبادی رییس مرکز ملی فضای مجازی نیز حضور داشت.

فیروزآبادی در این مراسم با بیان اینکه در مرکز ملی فضای مجازی معتقدیم سیستم مخابرات دچار تأخر است، گفت: تاخیر شبکه ثابت باید جبران شود تا این شبکه تکمیل‌کننده شبکه موبایل کشور باشد، زیرا بخش عمده نیازهای ارتباطی کشور از لحاظ پهنای باند و لایه دسترسی باید قاعدتا روی شبکه ثابت باشد.
وی با اشاره به کمبود سرمایه‌گذاری در حوزه شبکه ثابت بیان کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری‌های ثابت و موبایل یک عدم توازن وجود دارد و مشابه سرمایه‌گذاری‌هایی که در شبکه موبایل انجام شده، در شبکه ثابت صورت نگرفته است. توافق امروز در این راستاست که سرمایه‌گذاری در حوزه شبکه ثابت کشور در اولویت قرار گیرد و برای این کار لازم است بودجه مناسبی از طریق تلاش‌های سهام‌دارها برای این کار تعیین شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در شرایط تحریم مجبوریم تجهیزات لازم شبکه را از محصولات داخلی تهیه کنیم، اظهار کرد: این یک اجبار خوب است و ما در سطح مناسبی از تکنولوژی هستیم؛ سیستم‌های خوبی در حوزه انتقال، المان‌های اکتیو شبکه و سوییچ داریم و در تمام این حوزه‌ها در آستانه جهش هستیم. البته یک نقطه‌ضعف در قرارداد شرکت‌ها وجود دارد که آن عدم پایبندی به تاریخ مقرر در قراردادهاست و اگر سهامداران شرکت‌های مخابراتی به تعهداتشان در زمان مقرر عمل کنند، شاهد جهش‌های موثری خواهیم بود.

      در همین زمینه بخوانید:
      - مدیرعامل مخابرات ایران بزرگ‌ترین چالش توسعه شبکه علمی است

توضیحات مدیر عامل شرکت مخابرات
سید مجید صدری مدیر عامل شرکت مخابرات در این مراسم ضمن توضیحاتی با بیان اینکه در حوزه شبکه ملی اطلاعات تکالیفی برای شرکت مخابرات ایران دیده شده که باید تحقق شود، گفت: یکی از این تکالیف این است که‌ زیرساخت‌های مناسبی را در لایه زیرساخت شبکه و شبکه مترو ایجاد کنیم تا همه اپراتورها و دست‌اندرکاران که از شبکه ملی استفاده می‌کنند، از آن بهره‌مند شوند. تفاهم‌نامه‌های ما باید دراین راستا باشد که دربحث توسعه شبکه ملی اطلاعات و مترو از تولیدات داخلی استفاده کنیم.
البته صدری توضیحی در خصوص میزان موفقیت در انجام تعهدات این شرکت ارائه نکرد.

وی با بیان اینکه در بالغ بر ۷۵ درصد از تجهیزات شرکت مخابرات از تولیدات داخلی استفاده شده است، افزود: امروز بناست با امضای تفاهم‌نامه، ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و ایجاد زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات که بر عهده شرکت مخابرات ایران است، سرمایه‌گذاری شود. در دو سال گذشته، ۱۰۰ میلیون یورو تجهیزاتی که در گذشته از خارج تهیه می‌شد را از تولید داخلی استفاده کردیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این کیفیت تجهیزات ‌داخلی باید با محصول خارجی قابل رقابت باشد، گفت: این تجهیزات در شبکه ملی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مواد استفاده مردم است و برای اینکه شبکه باکیفیتی در اختیار مردم قرار دهیم، باید از جنس باکیفیت استفاده کنیم. در این راستا علاوه بر ۳۰۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری در شبکه ملی،  ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیز در لایه‌های دسترسی مخابرات هزینه کردیم.
 
کد مطلب: 62335
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام