۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۹

دستورالعمل ساماندهی بات‌ها و ربات‌ها صادر شد

ایتنا - براساس این دستور العمل اقدامات مرتبط با بات‌های منتشر کننده محتوا، بات‌های جمع آوری کننده محتوا، بات‌های ارائه دهنده خدمات غیر محتوایی، بات‌های خرید انبوه و بات‌های مخل امنیت سایبری تعیین و تقسیم کار ملی برای دریافت برنامه‌های عملیاتی توسط دستگاه‌های مربوطه صورت گرفته است.
دستورالعمل ساماندهی بات‌ها و ربات‌ها صادر شد

معاون اقتصادی و تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی از ابلاغ دستور العمل ساماندهی بات‌ها و ربات‌ها در فضای مجازی در راستای ضوابط فنی و اجرایی مرتبط با تحقق الزامات شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش ایتنا از مهر، سید هادی سجادی گفت: بات‌ها و ربات‌ها در فضای مجازی در کنار خودکارسازی فعالیت‌ها و شیوه‌های ارائه خدمات برای تسریع و تسهیل فرآیندهای اجرایی کسب و کارها، عوارض منفی ناشی از استفاده نادرست، خلاف قوانین، هنجارشکن و آسیب رسان نیز دارند بنابراین کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی نسبت به ساماندهی بات‌ها و ربات‌ها در فضای مجازی اقدام کرده است.

وی با اشاره به این که این دستور العمل هم وجوه حمایتی و هم وجوه مرتبط با کاهش مخاطرات استفاده از بات‌ها و ربات‌ها را در نظر گرفته است، گفت: برای حمایت و تقویت فرصت‌های ایجاد شده به واسطه استفاده از بات‌ها و پیشگیری، مواجهه و غلبه بر تهدیدات و عوارض منفی این حوزه، پس از بررسی‌های کارشناسی و دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط این دستور العمل در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور تصویب شد.

سجادی تاکید کرد: براساس این دستور العمل اقدامات مرتبط با بات‌های منتشر کننده محتوا، بات‌های جمع آوری کننده محتوا، بات‌های ارائه دهنده خدمات غیر محتوایی، بات‌های خرید انبوه و بات‌های مخل امنیت سایبری تعیین و تقسیم کار ملی برای دریافت برنامه‌های عملیاتی توسط دستگاه‌های مربوطه صورت گرفته است.
کد مطلب: 62331
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام