۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۱

پسوردهایی که کار را برای هکرها راحت‌تر می‌کند!

ایتنا - تجزیه و تحلیل آماری نشان می‌هد اکثر رمزهای عبور هک شده مربوط به افرادی است که از رمزهای عبور ضعیف استفاده می‌کنند.
پسوردهایی که کار را برای هکرها راحت‌تر می‌کند!

گذرواژه نقشی حیاتی در امنیت حساب شما دارد، به راحتی می‌توان آن را فراموش کرد، اما حدس رمز ورود برای مهاجم راحت و ساده می‌باشد.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا،‌ براساس تجزیه و تحلیل مرکز ملی امنیت سایبری انگلستان، کاربران رمز عبور "123456" را تا کنون 23 میلیون بار و در کنار آن 123456789 تاکنون 7 میلیون بار  برای حساب‌های مختلف خود استفاده کرده اند که توسط هکرها هک شده‌اند. رمزهای عبور مانند qwerty و 1111111 معمولاً از رمزهای عبوری است که کاربران برای چندین حساب استفاده می کنند. بیش از 70٪ کاربران برای امنیت تلفن های هوشمند و رایانه های خود از PIN و رمز عبور استفاده می‌کنند.

اگر رمز عبور ضعیفی دارید، این یک کار بسیار ساده برای هکرها است، تا به راحتی با تکنیک‌های مختلف به حساب شما دسترسی پیدا کنند.

بدترین رمزهای عبور استفاده شده عبارتند از "123456" و "password" می‌باشد. یک رمز ورود قوی باید حداقل شش حرف داشته باشد که شامل ترکیبی از حروف بزرگ، کوچک، نمادها و اعداد باشد. درصورت استفاده از کلمات عبور سخت در اولین قدم حدس زدن را برای هکرها محکم برداشته اید. ما توصیه می کنیم سه کلمه تصادفی اما به یاد ماندنی را ترکیب کنید.

نکاتی برای ایمن ماندن از حملات هکرها
- از یک رمز عبور پیچیده استفاده کنید و سیاست رمز عبور قوی را اعمال کنید.
- گذرواژه را مرتباً بررسی کنید. 
- از احراز هویت دو عاملی برای سایت‌های حیاتی مانند مدیریت حساب و ایمیل استفاده کنید. 
- از بی‌نظیر بودن کلمه عبور اطمینان حاصل کنید.
- رمز ورود پیش فرض شرکت های سازنده تجهیزات را حتما تغییر دهید.
 
کد مطلب: 62329
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام