۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۷

انویدیا سرانجام ARM را خرید

ایتنا- گزارش‌ها خبر از آن دارد که کمپانی انویدیا بالاخره پس از تلاش‌های فراوان توانست کمپانی تراشه سازی ARM را به مبلغ 40 میلیارد دلار خریداری کند.
انویدیا سرانجام ARM را خرید
گزارش‌ها خبر از آن دارد که  کمپانی انویدیا بالاخره پس از تلاش‌های فراوان توانست کمپانی تراشه سازی ARM را به مبلغ 40 میلیارد دلار خریداری کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، همان‌طور که انتظار می‌رفت، کمپانی انویدیا بالاخره کمپانی تولید محصولات نیمه‌هادی ARM را به مبلغ 40 میلیارد دلار خریداری کرد. این قرارداد موجب می‌شود که حضور انویدیا در بازار بیش‌ازپیش تقویت شود و این کمپانی بتواند با دست باز فناوری هوش مصنوعی را به همراه‌های هوشمند، کامپیوترها و خودروهای خودران وارد کند.
 
در این میان کمپانی ARM می‌تواند برای تلاش‌های  مرتبط با تحقیقات و توسعه محصولات جدید پشتیبانی بهتری دریافت کرده و به محصولات انویدیا دسترسی داشته باشد. علاوه بر این انویدیا برای محکم‌تر کردن تعهدات خود اعلام کرده است که ابرکامپیوتر هوش مصنوعی ویژه‌ای را با استفاده از تراشه‌های ARM CPU ایجاد خواهد کرد.
 
 











شن ژن هوانگ به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی انویدیا در قالب بیانیه‌ای اعلام کرد که:« هوش مصنوعی قدرتمندترین نیروی فناوری زمان ماست و موجب ایجاد موجب محاسباتی جدید شده است. در سال‌ها آینده تریلیاردها کامپیوتر مجهز به هوش مصنوعی اینترنت اشیا جدیدی را ایجاد خواهند کرد که هزاران بار بزرگ‌تر اینترنت مردم امروزه است. ترکیب ما کمپانی‌ای را ایجاد خواهد کرد که برای عصر هوش مصنوعی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.»
 
جالب است بدانید که در راستای این قرارداد کمپانی ARM همچنان مدل اعطای مجوز باز و بی‌طرف بودن با مشتریان فعلی خود را حفظ خواهد کرد. علاوه بر این ادغام این دو کمپانی موجب می‌شود که طراحی‌های ARM در فناوری انویدیا و به‌خصوص پردازنده‌های گرافیکی این شرکت به کار برود.
 
هر دو طرفین انویدیا و ARM این قرارداد فروش را پذیرفته‌اند و انتظار می‌رود که تمامی پرداخت‌ها در طی 18 ماه آینده انجام شود. البته مسلما این قرارداد باید به تائید مقامات کشورهای مختلف از قبیل آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا و چین برسد.
کد مطلب: 62327
برچسب ها: ARM انویدیا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام