۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۶

خودداری سامسونگ از فروش پردازنده‌های خود به هواوی

ایتنا- گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که کمپانی سامسونگ پیرو فهرست ممنوعیت‌های اعمال‌شده بر کمپانی هواوی از سوی دولت امریکا از فروش پردازنده‌های خود به این کمپانی امتناع می‌کند.
خودداری سامسونگ از فروش پردازنده‌های خود به هواوی
گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که کمپانی سامسونگ پیرو فهرست ممنوعیت‌های اعمال‌شده بر کمپانی هواوی از سوی دولت امریکا از فروش پردازنده‌های خود به این کمپانی امتناع می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، هواوی ازاین‌پس برای تأمین قطعات تلفن‌های همراه هوشمند خود با مشکل مواجه خواهد شد. گزارش‌های به‌دست‌آمده از روزنامه کره‌ای Chosun llbo حاکی از آن است که کمپانی سامسونگ و SK Hynix در پی آن هستند که از تاریخ 15 سپتامبر فروش محصولاتشان را به هواوی متوقف کنند. لازم به ذکر است که 15 سپتامبر روزی است که تمامی محدودیت‌های اعلام‌شده توسط آمریکا بر کمپانی هواوی به‌صورت قانونی اعمال می‌شوند.
 
 
این محدودیت‌ها تمامی کمپانی‌های غیر آمریکایی را از فروش محصولاتی که با استفاده از تجهیزات و نرم‌افزارهای ساخته‌شده در امریکا ایجادشده‌اند به هواوی منع می‌کند. این محدودیت در حال حاضر روی کسب‌وکار هواوی تأثیر گذاشته است. ریچارد یو از هواوی اخیرا اعلام کرد که همراه هوشمند میت 40 به دلیل محدودیت‌های تجاری اعمال‌شده از جدیدترین پردازنده سری کایرین هواوی بهره می‌برد.
 
 
 
این محدودیت به‌احتمال بسیار زیاد به همان اندازه که به هواوی ضرر می‌رسند روی سامسونگ و کمپانی سازنده حافظه‌های داخلی SK Hynix نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت. جالب است بدانید که 40 درصد از درآمد 13.3 میلیارد دلاری SK Hynix در نیمه اول 2020 از طریق صادرات محصولاتش به چین بوده است.
 
البته هواوی سهی کرده است که با تکیه‌بر کمپانی تراشه سازی چینی SMIC وابستگی خود به سایر تأمین‌کنندگان تراشه خارجی را کاهش بدهد. بااین‌حال جنگ تجاری دولت ترامپ با چین موجب می‌شود که این گزینه به‌صورت دائمی برای هواوی باز نباشد و به‌زودی از میان برداشته شود.
 
با شروع ماه سپتامبر وزارت دفاع آمریکا تائید کرد که احتمالا این تراشه ساز را به فهرست ممنوعیت‌های وزارت اقتصاد وارد خواهد کرد. اگر دولت ترامپ این کار را انجام بدهد موجب می‌شود که SMIC نتواند تجهیزات موردنیاز برای تولید تراشه‌های موردنیاز هواوی را به دست بیاورد.
 
در این صورت بهترین گزینه برای هواوی این است که در آینده از کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و سایر رقبای خود به خرید قطعه بپردازد.
 
کد مطلب: 62314
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام