۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰

ساخت کلید امنیتی جدید با امکان استفاده از ان اف سی و یواس‌بی نوع C

ایتنا- کمپانی یوبیکو به‌تازگی کلید امنیتی جدیدی را معرفی کرده است که از فناوری‌های جدید از قبیل یواس‌بی نوع C و ان.اف.سی پشتیبانی می‌کند.
ساخت کلید امنیتی جدید با امکان استفاده از ان اف سی و یواس‌بی نوع C
کمپانی یوبیکو به‌تازگی کلید امنیتی جدیدی را معرفی کرده است که از فناوری‌های جدید از قبیل یواس‌بی نوع C و ان اف سی پشتیبانی می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی نام آشنای یوبیکو که به دنبال آشنا کردن افراد با کلیدهای امنیتی فیزیکی و فراموشی پسوردها است به‌تازگی محصول جدیدی را معرفی کرده است که با هر دستگاه و پروتکل تشخیص هویتی کار می‌کند.
 
این محصول جدید که یوبیکی  5C NFC نام دارد برای تشخیص هویت فرد از یواس‌بی نوع C و ان اف سی استفاده می‌کند و از تمامی سیستم‌عامل‌ها از قبیل ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و Ios پشتیبانی می‌کند. به‌این‌ترتیب کاربران می‌توانند این کلید امنیتی را برای شمار گسترده‌ای از گجت‌ها استفاده کنند.
 
 
 
این کمپانی اعلام کرده است که کلید امنیتی جدیدش مانند سایر کلیدهای امنیتی سری یوبیکی 5 می‌تواند حملات فیشینگ و واسطه‌ای جلوگیری کند. این کلید می‌توانید کلیدی قوی و تک قابلیتی ویژه‌ای را ذخیره کند که کاربران می‌بایست به‌صورت فیزیکی در اختیار داشته باشند. کمپانی یادشده همچنین اعلام کرده است که استفاده از این کلید فیزیکی 4 برابر سریع‌تر از استفاده از پسورد یک‌بارمصرف است.
 
کلید امنیتی یوبیکی  5C NFC از پروتکل‌های تشخیص هویت چندگانه از قبیل FIDO2، FIDO U2F، PIV، Yubico OTP، OpenPGP، OATH-TOTP، OATH-HOTP و Challenge-Response پشتیبانی می‌کند. به‌این‌ترتیب این کلید می‌تواند به‌راحتی با تمامی برنامه‌های مدیریت پسورد، پلتفرم‌های شبکه اجتماعی، ابزار همکاری و مرورگرهایی نظیر کروم، فایرفاکس و اج سازگار شود.
 
تفاوت اصلی میان این کلید امنیتی و نسخه قبلی‌اش در آن است که نسخه فعلی به‌جای استفاده از یواس‌بی نوع A از یواس‌بی نوع C  و ان اف سی بهره می‌برد. به‌این‌ترتیب کاربران دستگاه‌های جدیدتر نظیر مک‌بوک‌های اخیر و بسیاری از مدل‌های جدید تلفن‌های همراه اندروید می‌توانند از این کلید امنیتی استفاده کنند. قیمت در نظر گرفته شده برای یوبیکی 5C NFC تنها 55 دلار است.
 
کد مطلب: 62313
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام