۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰

آموزش: چگونه امنیت مرورگرهای وب را افزایش دهیم؟

ایتنا - آنتی‌ویروس‌ها همیشه یک پله جلوتر از نرم‌افزارهای امنیتی حرکت می‌کنند و به خوبی بیشتر ترفندهای کاربردی را در امنیت سیستم‌های مختلف می‌دانند و از این حفره‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند.
آموزش: چگونه امنیت مرورگرهای وب را افزایش دهیم؟

آنتی‌ویروس‌‌ها و فایروال‌ها به تنهایی نمی‌توانند ضامن امنیت کامپیوتر شما باشند. هکرها و سازندگان بدافزارها و ویروس‌ها، انسان‌های بسیار زیرک و هوشیاری هستند. آن‌ها همیشه یک پله جلوتر از نرم‌افزارهای امنیتی حرکت می‌کنند و به خوبی بیشتر ترفندهای کاربردی را در امنیت سیستم‌های مختلف می‌دانند و از این حفره‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند.

شما باید بدانید چگونه با تهدیدات سایبری و آسیب‌های امنیت مقابله کنید، پیغام‌های آلوده به تروجان را از بین ببرید و از دزدیده شدن اطلاعات کاربری خود جلوگیری کنید.

- از پسوردهای قوی استفاده کنید.
- سعی کنید کلمه عبوری که می‌سازید ترکیبی از عدد و حروف و حتی علامت‌ها باشد.
- حواستان بهURLهای کوتاه شده باشد.
از آنجا کهURLهای کوتاه شده هیچ اشاره‌ای به مقصد ندارند، هکرها از این موضوع استفاده کرده و لینک‌های آلوده به ویروس و بدافزار را برای کاربران می‌‌فرستند.

- هرچند وقت یک بار تنظیمات امنیت ایمیل و شبکه‌های اجتماعی را چک کنید.

- به هر تقاضای دوستی جواب مثبت ندهید، کمی به همه چیز مشکوک باشید و اطلاعات مهم و شخصی خود را از صفحه پروفایلتان پاک کنید.

- هنگام خرید اینترنتی از اعتبار و امنیت فروشگاه اینترنتی اطمینان حاصل کنید.
هنگام خرید، شما اطلاعات حساب بانکی‌تان را دراختیار فروشگاه مورد نظر قرار می‌‌دهید، پس کمی تأمل و تحقیق در مورد سیستم امنیتی آن‌ها زمان چندانی از شما را نمی‌گیرد.

- به طور محرمانه جست‌وجو کنید.
نسخه‌های جدید مرورگرهای فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، سافاری و کروم، همه گزینه‌ای به نام جست‌وجوی محرمانه دارند. نام این گزینه در مرورگرهای مختلف متفاوت است.

- مرورگرتان را آپدیت کنید.
با آپدیت مرورگر، با خیال راحت‌تر می‌توانید در صفحات مختلف وب بگردید. به روزبودن آن‌ها نیز شما را در مقابل نسخه‌‌های جدیدتر بدافزارها محافظت می‌‌کند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 62307
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام