کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هرگونه ایجاد مزاحمت در فضای مجازی جرم است

24 شهريور 1399 ساعت 11:44

ایتنا -رئیس پلیس فتا استان کرمان ، از شناسایی و دستگیری فردی که عامل مزاحمت در شبکه‌ اجتماعی واتس‌اپ بود، خبر داد.



سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی 23 ساله با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر مزاحمت اینترنتی توسط شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی واتس‌اپ، موجب برهم زدن آرامش وی شده است، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، یادگارنژاد ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با به‌ کارگیری روش‌های فنی و شگردهای تخصصی، متهم را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی گفت: متهم دستگیرشده که جوانی 25 ساله بود در بررسی‌های فنی و با مشاهده مدارک متهم ابتدا هرگونه جرم و ایجاد مزاحمتی را انکار می کرد اما پس از مواجهه با مستندات لب به سخن گشود و انگیزه‌اش از این اقدام تفریح و سرگرمی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود: هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون برخورد می‌شود. به گونه‌ای که فصل پنجم قانون جرائم رایانه‌ای به موضوع هتك حیثیت‌ و نشر اكاذیب پرداخته است.

سرهنگ یادگارنژاد بر اساس ماده 16 قانون جرائم رایانه‌ای عنوان کرد : هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۲۴۶۰۳ ۲۱۸ ۰۳۴ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.


کد مطلب: 62305

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62305/هرگونه-ایجاد-مزاحمت-فضای-مجازی-جرم

ايتنا
  https://www.itna.ir