۰
plusresetminus
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۰

پنتاگون و قرارداد 10 میلیارد دلاری ابری برای مایکروسافت

ایتنا- قرارداد 10 میلیارد دلاری پنتاگون برای تأمین خدمات ابری این وزارت خانه سرانجام برخلاف اعتراضات شدید آمازون، به کمپانی مایکروسافت واگذار شد.
پنتاگون و قرارداد 10 میلیارد دلاری ابری برای مایکروسافت
قرارداد 10 میلیارد دلاری پنتاگون برای تأمین خدمات ابری این وزارت خانه سرانجام برخلاف اعتراضات شدید آمازون، به کمپانی مایکروسافت واگذار شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، وزارت دفاع آمریکا بعد از بررسی‌های داخلی ویژه اعلام کرد که بر سر تصمیم خود مبنی بر اعطای قرارداد محاسبات ابری 10 میلیارد دلاری به مایکروسافت باقی است. این تصمیم پس ‌از آن‌که آمازون به‌عنوان رقیب اصلی مایکروسافت در این پروژه اعلام کرده بود که روند این مناقصه به دلیل اظهارنظرهای ترامپ مختل شده است، بازبینی شد و مایکروسافت دوباره برنده این مقوله شد.
 
پنتاگون تصمیم اولیه خود درباره اعطای قرارداد به مایکروسافت را تأیید کرد اما در این رابطه اظهار داشت که این جنگ قانونی به پایان نرسیده است. این سازمان در نشستی خبری اعلام کرد که مشخص شده است که پروپوزال مایکروسافت بهترین ارزش را به دولت ارائه می‌کند.» اما اضافه کرد که این قرارداد بلافاصله منعقد نخواهد شد.
 
وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که این قرارداد که به ارائه حافظه ابری، پردازش هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و... می‌پردازد برای مدرن کردن ارتش امریکا لازم است. کمپانی‌های اوراکل و ای‌بی‌ام نیز به همراه مایکروسافت و آمازون در این مناقصه شرکت کردند اما در سال 2018 از این رقابت برکنار شدند. اوراکل این تصمیم وزارت دفاع را به چالش کشید اما دادگاه ادعاهای این کمپانی را بی‌اساس دانست.
 
 
 
دراین‌بین مایکروسافت نیز اعلام کرد که جستجوگر وزارت دفاع پیشنهاد این شرکت را ارزشمند تلقی کرده است. این کمپانی در بیانیه‌ای اظهار کرد که:« ما تشکر می‌کنیم که پس از بررسی دقیق وزارت دفاع تأیید کرد که ما فناوری مناسب را با بهترین ارزش ارائه داده‌ایم. ما برای انجام این کار و اطمینان از این‌که آن‌هایی که به کشورمان خدمت می‌کنند به این فناوری موردنیازشان دسترسی دارند، آماده‌ایم.»
 
 
آمازون بااین‌حال در رابطه با این قرارداد اعلام کرد که: «طبق گزارش‌ها پرزیدنت ترامپ به وزیر سابق دستور داد که آمازون را تخریب کند. او آشکارا در یک خرید فعال دخالت کرد و زیردست خود را به انجام بررسی غیرمتعارف قبل از اعلام اعطای قرارداد هدایت کرد. »
 
در همین حال آمازون بر این تصمیم اعتراض کرد. این شرکت در وب‌سایت عمومی خود گفته است که به مبارزه با اعطای قرارداد ادامه خواهد داد و آن را «یک تصمیم ناقص ، مغرضانه و فاسد سیاسی» خواند. همچنین به اظهارات گذشته ترامپ علیه آمازون اشاره کرد و در این رابطه اعلام کرد که: «سؤالی که ما همچنان از خود می‌پرسیم این است که آیا رئیس‌جمهور ایالات‌متحده مجاز است از بودجه وزارت دفاع برای پیگیری اهداف شخصی و سیاسی خود استفاده کند؟»
 
کد مطلب: 62267
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام