۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۲

طرح چین برای امنیت جهانی اطلاعات

ایتنا - قرار است وزیر امور خارجه چین در سمیناری که با موضوع «دولت دیجیتال» در پکن برگزار می‌شود، جزئیات این طرح را اعلام کند.
طرح چین برای امنیت جهانی اطلاعات

دولت چین طرحی برای ایجاد استانداردهای جهانی امنیت اطلاعات تدوین کرده و از دولت‌ها می‌خواهد از آن پشتیبانی کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، چین برای تنظیم استانداردهای جهانی امنیت اطلاعات پیشقدم شده است. این اقدام در حقیقت با تلاش‌های آمریکا برای ترغیب کشورها به منع استفاده از تجهیزات فناوری چینی مقابله می کند.

وال استریت ژورنال در گزارشی اشاره می کند، چین در طرحی به نام «ابتکار جهانی در امنیت اطلاعات» از تمام کشورها می‌خواهد امنیت داده‌ها را به روشی جامع، عینی و مبتنی بر شواهد کنترل کنند. 

این طرح در حقیقت از کشورها می‌خواهد با نظارت گسترده علیه کشورهای دیگر مخالفت کنند. همچنین از شرکت های فناوری می‌خواهد در محصولات و خدمات خود راهی برای جمع آوری غیر قانونی اطلاعات، کنترل سیستم ها و دستگاه‌های کاربران ایجاد نکنند.

درهمین راستا دیپلمات های چینی با دولت های خارجی مذاکرات کرده اند تا از طرح جدید دولت چین پشتیبانی کنند.

طی ماه های اخیر دولت دونالد ترامپ محدودیت های بیشتری بر شرکت های چینی وضع کرده که دلیل این امر را نگرانی درباره امنیت ملی اعلام کرده است. 
کد مطلب: 62255
برچسب ها: چین امنیت
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
«همچنین از شرکت های فناوری می‌خواهد در محصولات و خدمات خود راهی برای جمع آوری غیر قانونی اطلاعات، کنترل سیستم ها و دستگاه‌های کاربران ایجاد نکنند.»
اصل و هسته سیستم عامل های جدید مانند اندروید مبتتی بر قابلیت کنترل و نظارت از سمت سرور است ، و بر همین اساس ساختار سخت افزار هم به نوعی باید سازگار با آن باشد . خواسته یا ناخواسته دستگاه های هوشمند همراه ، با خصوصیت امکان کنترل و نظارت ساخته می شوند ، شاید راهکار ، امکان نظارت کاربر بر عملکرد دستگاه های هوشمند باشد ، که البته این امکان به نوعی در دسترس عموم نیست و ربطی هم به کشور خاصی ندارد ، به عبارتی ما در عصری زندگی می کنیم که وجود ابزارهای هوشمند در زندگی ضرورت شده ، و از سویی این ابزار لزوما باید ارتباط های تعاملی و چند سویه داشته باشند ، و در این میان هر سواستفاده ای شکل می گیرد . و هر روز در اخبار متفاوت شاهد این رفتار ها هستیم . انگاری آدمی به نوعی اسیر ساخته های خود شده ‌.
a
feedback
Iran, Islamic Republic of
فراموش نکنیم که هسته اصلی و شالوده سیستم عامل های ابزار هوشمند مانند تلفن همراه یا سیستم عامل اندروید و یا هر سیستم عامل دیگر مبتنی بر تعامل تحت شبکه طراحی شده اند ، و این بدان معناست که خدمات دهنده تحت شبکه ، می تواند بر روی دستگاه خدمات گیرنده تسلط و اشراف داشته باشد ، و در این حالت امکان هرگونه سواستفاده ممکن می شود ، همانگونه که اسنودن در مقطعی بخشی از این سواستفاده را در آمریکا افشا کرد ، شاید روزی اسنودن های دیگری در کشورهای دیگر افشاگری کنند. به عبارت دیگر فعلا در این زمینه تا تولد پروتکل ها جدید شبکه اینترنت ، حفاظت از حریم شخصی و خصوصی کاری بسیار دشوار و یا حتی غیرممکن است.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام