۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲

سامسونگ برنده بازار رقابت تجهیزات 5G

ایتنا - هانس وستبرگ، مدیرعامل شرکت وریزون در ژوییه سال گذشته به شبکه CNBC گفته بود که این شرکت از تجهیزات هواوی استفاده نمی کند. وریزون پیش از سفارش اخیر هم مشتری سامسونگ بوده است.
سامسونگ برنده بازار رقابت تجهیزات 5G

شرکت سامسونگ الکترونیکس برنده سفارش ۶.۶۴ میلیارد دلاری برای فراهم کردن راهکارهای ارتباطی بی‌سیم برای وریزون در آمریکا شد که پیروزی مهمی برای این شرکت کره‌ای در بازار شبکه 5G به شمار می‌رود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تحلیلگران می‌گویند چشم انداز جهانی کسب و کار شبکه مخابراتی شرکت سامسونگ الکترونیکس بدنبال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی که بزرگترین رقیب این شرکت کره‌ای به شمار می‌رود، بهبود یافته است.

بخش تحقیقاتی بانک جی پی مورگان در یادداشتی در ژوییه اعلام کرده بود تصور می‌رود که وریزون بزرگترین مشتری شرکت نوکیا است.

با این حال پارک سونگ سون، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری و اوراق بهادار "کیپ" اظهار کرد: دریافت سفارش از وریزون به سامسونگ کمک خواهد کرد کسب و کار تجهیزات مخابراتی خود را در بازارهای خارجی توسعه دهد و در مذاکرات با کشورهای دیگر به این شرکت اعتبار بیشتری می‌بخشد.

سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد با قرارداد استراتژیک بلندمدت اخیر، این شرکت به تلاش برای نوآوری بیشتر در فناوری نسل جدید شبکه 5G ادامه می‌دهد تا تجربه موبایلی مشتریان وریزون را بهبود ببخشد.

طبق اعلام واحد آمریکایی سامسونگ به مقامات آمریکایی، قرارداد با وریزون از تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۵ است.

بنا بر آمار گروه تحقیقاتی اورو گروپ، سامسونگ در سال ۲۰۱۹ از بازار جهانی تجهیزات مخابراتی سه درصد سهم داشت در حالی که هواوی با ۲۸ درصد سهم در رتبه اول قرار داشت. همچنین نوکیا ۱۶ درصد، اریکسون ۱۴ درصد، ZTE به میزان ۱۰ درصد و سیسکو هفت درصد از این بازار سهم داشتند.

دولت ترامپ ماه گذشته طرح‌هایی را برای مزایده طیف‌های امواجی که پیش از این مختص استفاده‌های نظامی بودند را رونمایی کرد. استفاده تجاری از این دامنه‌های امواج در اواسط سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود و پوشش شبکه نسل پنجم در آمریکا را بهبود خواهد بخشید. از جمله کاربردهای شبکه بی‌سیم نسل پنجم، انتقال پرسرعت ویدیو و خودروهای خودران است.

بر اساس گزارش رویترز، دولت انگلیس هم در ژوییه دستور داد تجهیزات مخابراتی هواوی تا پایان سال ۲۰۲۷ به طور کامل از شبکه نسل پنجم این کشور حذف شود و اعلام کرد به تامین کنندگان جدیدی مانند سامسونگ الکترونیکس و NEC نیاز دارد.
کد مطلب: 62249
برچسب ها: 5G سامسونگ هواوی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام