۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۰

بالاترین سرعت دانلود 5G برای کدام کشورها است؟

ایتنا - کشورهای متعدد در جهان در حال راه اندازی تجاری شبکه 5G هستند که یکی از مزیت‌های آن نسبت به شبکه 4G سرعت بالاتر است.
بالاترین سرعت دانلود 5G برای کدام کشورها است؟

کشورهای متعدد در جهان در حال راه اندازی تجاری شبکه 5G هستند که یکی از مزیت‌های آن نسبت به شبکه 4G سرعت بالاتر است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با این حال اگرچه راه اندازی شبکه‌های 5G ادامه دارد اما شبکه 5G کشورهای مختلف سرعت‌های متفاوتی را دارند. شرکت اوپن سیگنال به تازگی به بررسی تجربه 5G کاربران اپراتورهای تلفن همراه در سراسر جهان پرداخته است و کشورها در آسیا بجز چین، اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا را مورد بررسی قرار داده است. سایت گیزچاینا بر اساس این بررسی به رتبه بندی ۱۰ کشور دارنده بالاتری سرعت ۵G در جهان پرداخته است. این کشورها عبارتند از:

۱- عربستان سعودی
گروه STC در ژوئن سال ۲۰۱۹ راه اندازی خدمات تجاری 5G در عربستان سعودی را رسما اعلام کرد. این شرکت نخستین اپراتور در عربستان سعودی بود که این خدمات را به صورت تجاری عرضه کرد و برای مشتریان در شماری از شهرهای این کشور فراهم کرد. کاربران 5G در عربستان سعودی سریع‌ترین میانگین دانلود را در سطح جهانی دارند. سرعت دانلود شبکه 5G در این کشور ۴۱۴.۲ مگابیت بر ثانیه است.

۲- کره جنوبی
کره جنوبی نخستین کشوری در جهان است که عرضه تجاری شبکه ۵G را در سوم آوریل سال ۲۰۱۹ آغاز کرد. در آن زمان شرکتهای اس کی تلکام، کی تی کورپ و ال جی یو پلاس همگی شبکه های 5G را در کشور بکار گرفتند. در حال حاضر حدود ۸۵ شهر از ۱۰۰ شهر کره جنوبی شبکه ۵G دارند. بعلاوه در آوریل سال ۲۰۲۰ کره جنوبی بیش از شش میلیون مشترک 5G داشت. کره جنوبی از نظر سرعت دانلود شبکه 5G در رتبه دوم جهان قرار داشته و میانگین سرعت دانلود در این کشور ۳۱۲.۷ مگابیت بر ثانیه است.

۳- استرالیا
اگرچه تجاری سازی 5G در استرالیا در سال ۲۰۱۹ آغاز شد، در حال حاضر تنها چندین شهر به شبکه 5G مجهز هستند. تلسترا نخستین اپراتور در استرالیا است که شبکه 5G راه اندازی کرد. در مارس سال ۲۰۲۰ ودافون در پاراماتای نیو ساوت ولز به نخستین آنتن 5G سوییچ کرد و به عرضه آن در طول سال ۲۰۲۰ ادامه می دهد. در حال حاضر 5G تنها در بیش از ۱۰ شهر بزرگ و کوچک در سراسر استرالیا وجود دارد و از نظر سرعت دانلود، میانگین سرعت دانلود ۵G در این کشور ۲۱۵.۷ مگابیت بر ثانیه است.

۴- تایوان
تجاری سازی 5G در تایوان بسیار جدید است. شرکت "فار ایس تون" 5G تجاری را در شهرهای بزرگ تایوان راه اندازی کرده و تجهیزات فناوری شبکه این شرکت از اریکسون بوده است. تایوان با سرعت دانلود ۲۱۰.۲ مگابیت بر ثانیه، از نظر سرعت 5G در رتبه چهارم جهانی قرار دارد.

۵- کانادا
شبکه 5G کانادا هم مانند تایوان تنها چند ماه قدمت دارد. شبکه 5G تجاری در کانادا امسال فعالیتش را آغاز کرد اما توسعه 5G در این کشور آمریکای شمالی همچنان کوچک بوده اما به خوبی در حال انجام است و فعلا اپراتورهایی مانند راجرز، بل و تلوس شبکه های 5G را در کانادا اداره می کنند. شهرهایی مانند ونکوور، کالگری، ادمونتون، تورنتو، اوتاوا و مونترال در حال حاضر در برخی از نواحی شبکه های 5G دارند و سایر شرکت‌ها احتمالا در سال ۲۰۲۱ شبکه های 5G خود را راه اندازی می کنند. سرعت دانلود 5G در کانادا ۱۷۸.۱ مگابیت بر ثانیه است.

۶- کویت
سرویس 5G تجاری در کویت از ژوئن سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد با این حال 5G در این کشور از سال ۲۰۱۸ وجود داشت. کویت با سرعت دانلود ۱۷۱.۵ مگابیت بر ثانیه، در رتبه ششم جهان قرار دارد.

۷- سوییس
سوییس یکی از نخستین کشورهایی بود که استفاده از شبکه های 5G را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد. با این حال به دلیل نگرانیهای سلامتی در خصوص اشعه آنتن‌های 5G، روند بکارگیری آنها آهسته بود. سوییس صدها آنتن 5G دارد و یکی از پیشگامان این فناوری در جهان به شمار می رود. همه سه اپراتور مخابراتی این کشور شامل سالت، سان رایز و سوییس کام 5G کشور را پوشش می دهند و سرعت دانلود 5G در این کشور به طور متوسط ۱۵۰.۷ مگابیت بر ثانیه است.

 


۸- هنگ کنگ
درست مانند تایوان و کانادا، 5G در هنگ کنگ نسبتا جدید است و امسال فعال شده است. در اول آوریل سال ۲۰۲۰ شرکت‌های اچ کی تی، هاچیسون ۳ و چاینا موبایل هنگ کنگ (CMHK) سرویس‌های 5G را راه اندازی کردند. سرویس‌های CMHK در بیش از ۹۰ درصد جزیره هنگ کنگ وجود دارند. با این حال شبکه 5G شرکت اچ کی تی در ۱۱ منطقه از ۱۸ منطقه این سرزمین موجود است. سرعت دانلود ۵G در هنگ کنگ ۱۴۲.۸ مگابیت بر ثانیه است.

۹- انگلیس
انگلیس یکی از اولین کشورهایی بود که شبکه 5G را رسما تجاری سازی کرد و تا ماه مه سال ۲۰۱۹ تنها دو شبکه EE و ودافون در انگلیس سرویس‌های 5G را عرضه می کردند اما در حال حاضر همه چهار اپراتور بزرگ این کشور سرویس 5G عرضه می کنند. با این حال پوشش این خدمات هنوز گسترده نیست. سرعت دانلود 5G در انگلیس ۱۳۳.۵ مگابیت بر ثانیه است.

۱۰- آلمان
سرویس‌های 5G در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ شهر کوچک آلمان موجود است و ۴۰ میلیون آلمانی در حال حاضر از شبکه 5G استفاده می کنند. شهرهای بزرگ مانند برلین، هامبورگ، مونیخ، کلن و فرانکفورت سرویس‌های 5G گسترده دارند. با این حال آلمان از نظر سرعت دانلود 5G در رتبه دهم جهان قرار دارد و سرعت دانلود ۵G در این کشور ۱۰۲ مگابیت بر ثانیه است.


کشورهای دیگر شامل هلند و آمریکا
سرعت دانلود 5G در هلند ۷۹.۲ مگابیت بر ثانیه و در آمریکا ۵۰.۹ مگابیت بر ثانیه است. سرعت دانلود پایین 5G در آمریکا به دلایل مختلف از جمله محبوبیت فرکانس موج کوتاه است که به وفور در دسترس است اما سرعت دانلود پایینتر از موج متوسط ۳.۵ گیگاهرتز مورد استفاده به عنوان موج اصلی ۵G در کشورهای دیگر را دارد. با این حال سرویس 5G مبتنی بر mmWave شرکت وریزون سرعت دانلود 5G سریعتر از ۴۹۴ مگابیت بر ثانیه دارد که حتی از سرعت دانلود در عربستان سعودی هم سریعتر است.
کد مطلب: 62221
برچسب ها: 5G اینترنت دانلود
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام