۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰

ویوو (vivo) از نمونه اولیه یک گوشی با قاب پشتی شیشه‌ای رنگی متغیر رونمایی کرد

ایتنا - چنین طراحی می‌تواند برای افرادی که در انتخاب اینکه گوشی آنها چه رنگی باشد وسواس دارند جذاب باشد
ویوو (vivo) از نمونه اولیه یک گوشی با قاب پشتی شیشه‌ای رنگی متغیر رونمایی کرد
شرکت چینی ویوو یک نمونه اولیه اسمارتفون جدید را به نمایش گذاشت که رنگ قاب پشتی منحصر به فرد آن تغییر می‌کند، قابلیتی که سایه‌های رنگی متفاوت با ظاهری جادویی را ارائه می‌کند.
ویدئویی از این دستگاه مستقیما توسط ویوو در شبکه‌های اجتماعی چینی به اشتراک گذاشته شده است، که این شرکت توضیح می‌دهد که با اینکه تکنولوژی اساسی پشت طراحی آن پیچیده است، ولی نتیجه نهایی آن ساده و «سخاوتمندانه» است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این اسمارتفون جدید ویوو به یک قاب پشتی شیشه‌ای منحصر به فرد الکتروکروماتیک مجهز شده است که به نظر می‌رسد وقتی گوشی چرخانده می‌شود از یک رنگ نزدیک به ارغوانی به نقره‌ای پررنگ تغییر پیدا می‌کند. ویوو خاطرنشان کرده است این فرایند باعث مصرف قابل توجه باتری گوشی نمی‌شود، و جزئیات بیشتری را در ویدئویی در ویبو به نمایش در آورده است.
 
رایجترین کاربرد شیشه الکتروکروماتیک در چیزهایی مانند دفاتر شیشه‌ای و پنجره‌های سقفی است، که در آنها با استفاده از الکتریسیته به نرمی تغییر رنگ می‌دهد. این نخستین باری نیست که از شیشه در یک اسمارتفون استفاده شده است – وان‌پلاس طرح مفهومی خودش را به نمایش در آورده بود که دربرگیرنده این نوع از شیشه در اوائل سال جاری می‌شد.
 

این اثر تا حدودی مشابه با طراحی‌های تغییر رنگ دراماتیک مانند آنچه سامسونگ در اسمارتفون‌های گلکسی نوت 10 خود استفده کرد است، ولی طرح ویوو به مراتب گسترده‌تر از صرفا تغییر رنگ است. در این حالت، رنگ آن به طور کامل تغییر می‌کند، که باعث می‌شود تا این دستگاه بسته به اینکه چگونه دیده شود دستگاه متفاوتی به نظر برسد.
 
چنین طراحی می‌تواند برای افرادی که در انتخاب اینکه گوشی آنها چه رنگی باشد وسواس دارند جذاب باشد، ولی دیگران احتمالا آن را چیزی اندکی بیش از یک ایده جذاب موقتی لحاظ کنند. هنوز باید منتظر ماند و دید که آیا این طراحی رنگ متغیر در مدلهای آتی عرضه خواهد شد یا نه؛ ویوو فعلا که در اینباره چیزی اعلام نکرده است.
 
 
کد مطلب: 62216
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام