۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۶

توقف رشد ثروت بزوس و ماسک

ایتنا - ​​​​​​​روند رشد متوالی ثروت پولدارترین میلیاردرهای دنیای فناوری اواخر هفته گذشته سرانجام متوقف شد.
توقف رشد ثروت بزوس و ماسک

سقوط ارزش سهام آمریکا که شدیدترین کاهش در سه ماه اخیر بوده و در پی نگرانی سرمایه گذاران نسبت به حبابی شدن قیمتها روی داد، باعث شد مجموع ثروت ۱۰ پولدار برتر دنیای فناوری ۴۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، جف بزوس، بنیانگذار فروشگاه اینترنتی آمازون با کاهش ۹ میلیارد دلار از ارزش سهام آمازون که بزرگترین کاهش از ژوئن بود، در این زمینه پیشتاز بود. ارزش ثروت الون ماسک در پی نزولی شدن ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا، ۸.۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

معکوس شدن روند صعودی سهام، منعکس کننده ماهیت زودگذر ثروت کاغذی به خصوص در بازاری است که به نظر می رسد از واقعیتهای اقتصادی جدا شده است. با وجود این که شیوع پاندمی ویروس کرونا آسیبهای شدید به اقتصادهای سراسر جهان وارد کرده و باعث بیکاری هزاران نفر و تشدید گرسنگی شده است اما پولدارترین افراد جهان در چند ماه اخیر همچنان به ثروت خود اضافه کرده اند.

افزایش ارزش سهام تسلا و فیس بوک کمک کرده است الون ماسک و مارک زاکربرگ در یک روز بیش از چهار میلیارد دلار پولدارتر شوند. بزوس که پولدارترین مرد جهان است، دو بار ثروتش از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد در حالی که مک کنزی اسکات، همسر سابق وی برای مدت کوتاهی صاحب عنوان پولدارترین زن جهان شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سرمایه گذاران امسال که محصولات شرکتهای فناوری از شرایط قرنطینه سود برده اند، به سهام فناوری روی آورده اند. با وجود ریزش اخیر سهام فناوری، شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می دهد که ۵۰۰ فرد ثروتمند جهان امسال ۸۳۰ میلیارد دلار به ثروتشان افزوده اند. بزرگترین برنده جف بزوس بوده که ثروتش ۸۳ میلیارد دلار اضافه شده در حالی که ثروت الون ماسک تقریبا ۶۹ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.
کد مطلب: 62210
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام