کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیش‌نمایش 20206 ویندوز 10 بر ورودی با تایپ صوتی و جست‌وجوی ایموجی متمرکز است

22 شهريور 1399 ساعت 12:01

ایتنا - ویندوز 10 دارای یک انتخاب‌کننده ایموجی جدید می‌شود که برای شما امکان جستجوی گیف‌های مورد پسندتان را هم فراهم می‌آورد.



محمود اروج‌زاده - صحبت‌های زیادی درباره ظاهر جدید آینده ویندوز 10 وجود دارد ولی نگاه کردن به صفحه نمایش تنها چیزی کاری نیست که با کامپیوترتان دارید.
حتی در زمان صرفا مرور محتوا هم همیشه زمانی می‌رسد که لازم می‌شود چیزی را تایپ کنید، چه برای تاپیت نشانی یک وب‌سایت و چه پاسخی به یک پیام.

همراستا با تغییرات پیش رو در سیستم عامل مایکروسافت، روش‌های ورودی ویندوز 10 نیز شاهد آپگریدی عمده خواهند بود، از جمله توانائی تایپ بدون نیاز به تایپ دستی.
 
به گزارش ایتنا از ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات به نقل از اسلش‌گیر، با اینکه ویندوز یک قابلیت دیکته کردن داشته است ولی، این قابلیت باید وجود مفید بودن، بسیار ساده و ابتدائی بوده است.

شرکت مایکروسافت اکنون به آن نام جدید «تایپ صوتی» داده و علاوه بر نوطراحی بصری آن، قابلیت‌های جدیدی مانند علامتگذاری نوشتاری اتوماتیک و، مهم‌تر از آن، وعده یک بک‌اند بهبودیافته برای یک ترجمه قابل اتکاتر و دقیق‌تر گفتار به متن برای این ابزار ارائه کرده است.
این قابلیت تایپ صوتی جدید، از جمله، از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و حتی چینی ساده‌سازی‌شده پشتیبانی می‌کند.
 
با این حال، برخی چیزها بهتر از آنکه با کلمات قابل بیان باشند با تصاویر قابل ابراز هستند، به ویژه ایموجی‌ها و گیف‌ها.
ویندوز 10 دارای یک انتخاب‌کننده ایموجی جدید می‌شود که برای شما امکان جست‌وجوی گیف‌های مورد پسندتان را هم فراهم می‌آورد. این قابلیت جست‌وجو را Tenor فراهم آورده است و، در نتیجه، برای کار کردن نیاز به یک اتصال اینترنتی دارد.
 


علاوه بر این قابلیت‌های کاملا جدید، مایکروسافت برخی قابلیت‌های جدید و ظاهری جدید به کیبورد لمسی خود داده است که با ظاهرا رنگارنگ‌شده ویندوز 10 تطابق دارد.
کیبورد جدید ویندوز از طریق افزودن انتخاب‌گر جدید ایموجی تا اضافه کردن یک دکمه تایپ صوتی برای تبدیل دکمه اسپیس مجازی به یک تاچ‌پد اقتضائی برای حرکت نشانگر، سعی کرده است تا تایپ کردن روی صفحه راحتتر شود.
 
این قابلیت‌های ورودی جدید در پیش‌نمایش بیلد نامبر 20206 برای اینسایدرهای ویندوز 10 قابل دسترسی هستند، هرچند که برخی از اینسایدرها ممکن است قابلیت‌های اعلام نشده‌ای را ببینند که دیگران امکان آن را ندارند.

اینکه چه زمانی این قابلیت‌ها به ورژن پایدار و نهایی برسند همچنان به این بستگی خواهد داشت که بتوانند با موفقیت از آزمایش‌ها بیرون بیایند یا نه؛ و آیا مایکروسافت این ورژن را در آپدیت «نگهداری» آتی خود در اکتبر منتشر کند یا نه.
ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات(تیر ماه 1399)


کد مطلب: 62206

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62206/پیش-نمایش-20206-ویندوز-10-ورودی-تایپ-صوتی-جست-وجوی-ایموجی-متمرکز

ايتنا
  https://www.itna.ir