۱
plusresetminus
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۴۶

تنش چین و هند به بازی‌ PUBG هم کشیده شد!

ایتنا - هند از نظر دانلود بازی PUBG در جهان در رتبه اول قرار گرفته بود و طبق برآورد شرکت تحلیل اپلیکیشن سنسور تاور، حدود ۱۷۵ میلیون نصب یا ۲۴ درصد از کل نصب این بازی مربوط به هند بود.
تنش چین و هند به بازی‌ PUBG  هم کشیده شد!

هند در راستای افزایش فشار بر شرکت‌های فناوری چینی پس از اختلافات مرزی با پکن، ۱۱۸ اپلیکیشن چینی شامل بازی ویدیویی محبوب PUBG شرکت تنسنت هولدینگ را ممنوع کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، فهرست ۱۱۸ اپلیکیشن چینی همچنین شامل اپلیکیشن‌های شرکت‌های بایدو و Sharesave شیائومی است.

خبر ممنوعیت یک روز پس از اعلام خبر استقرار نیروهای نظامی هند در چهار نقطه استراتژیک در پی تشدید تنش‌ها در مرز این کشور با چین از سوی یک مقام بلندپایه هندی، منتشر شد.

تنسنت و سفارت چین در دهلی نو در این باره اظهارنظر نکردند اما وزارت فناوری هند اعلام کرد اپلیکیشن‌های مذکور تهدیدی برای حاکمیت و امنیت هند بودند. در بیانیه وزارت فناوری هند آمده است: این برنامه ها به جمع آوری و اشتراک گذاری اطلاعات به شیوه پنهانی پرداخته و اطلاعات شخصی کاربران را به خطر می اندازند که می‌تواند تهدید جدی برای امنیت کشور باشد.

این ممنوعیت ضربه شدیدی برای بازی ویدیویی PUBG است که در این کشور با استقبال بالایی روبرو شده بود. هند از نظر دانلود این بازی در جهان در رتبه اول قرار گرفته بود و طبق برآورد شرکت تحلیل اپلیکیشن سنسور تاور، حدود ۱۷۵ میلیون نصب یا ۲۴ درصد از کل نصب این بازی مربوط به هند بود.

هند برای نخستین بار در ژوئن ۵۹ اپلیکیشن چینی شامل برنامه اشتراک گذاری ویدیوی محبوب تیک تاک، وی چت تنسنت و "یو سی برازر" علی بابا را ممنوع کرد. این اقدام که وزارت فناوری هند از آن به عنوان حمله دیجیتال یاد کرد، پس از درگیری مرزی میان نیروهای هندی و چینی و کشته شدن ۲۰ سرباز هندی روی داد.

تنش‌ها از آن زمان میان دهلی نو و پکن درگرفته و منابع آگاه ماه گذشته از ممنوعیت ۴۷ اپلیکیشن کلون به رویترز خبر دادند.

ممنوعیت‌های هند، فعالیت تجاری چندین شرکت چینی در هند را مختل کرده است و علی بابا که حامی بزرگ استارتاپ‌های فناوری هندی بوده، ناچار شده است تمامی طرحهای سرمایه گذاری در این کشور را به مدت شش ماه معلق کند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران فناوری می گویند ریسک تغییرات ناگهانی در فضای کسب و کار مانع از سرمایه گذاری کلی شرکتهای چینی خواهد شد.
کد مطلب: 62198
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام