۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۹

ابزار مایکروسافت برای مقابله با ویدئوهای جعل عمیق

ایتنا - مایکروسافت مدعی است ابزار یادشده عناصر ظریفی را در عکس‌ها و ویدئوها مورد بررسی و توجه قرار می‌دهد که معمولاً انسان با چشم خود قادر به تشخیص آنها نیست.
ابزار مایکروسافت برای مقابله با ویدئوهای جعل عمیق

شیوع کرونا و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نگرانی در مورد انتشار ویدئوهای جعل عمیق را افزایش داده و از همین رو مایکروسافت ابزاری برای شناسایی این ویدئوها عرضه کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، ابزار جدید مایکروسافت شناسایی کننده اصالت ویدئوها نام دارد و با تحلیل ویدئوها و عکس‌های موجود در اینترنت تشخیص خواهد داد که آیا این نوع محتواها واقعی هستند یا دستکاری شده و فاقد سندیت هستند.

در نهایت ابزار مذکور بعد از بررسی عکس‌ها و فیلم‌های ارسالی به آنها امتیاز اعتماد می‌دهد یا شانس واقعی بودن آنها را بر مبنای درصد نمایش می‌دهد. مایکروسافت تحلیل ویدئوها را با استفاده از ابزار خود به صورت فریم به فریم انجام می‌دهد.

مایکروسافت مدعی است ابزار یادشده عناصر ظریفی را در عکس‌ها و ویدئوها مورد بررسی و توجه قرار می‌دهد که معمولاً انسان با چشم خود قادر به تشخیص آنها نیست.

تولیدکنندگان محتوا و فعالان حوزه رسانه و خبر هم می‌توانند برای صدور تاییدیه اصالت تولیدات خود از این ابزار استفاده کنند تا برچسب واقعی بودن عکس‌ها و ویدئوهای آنها به محتوای ارسالی آنها اضافه شود. از این طریق کاربران اینترنت هم راحت‌تر می‌توانند به محتوای یادشده اعتماد کنند.
کد مطلب: 62187
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام