۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰

بررسی احتمال ضدآب بودن آیفون 11 و آیفون 11 پرو

ایتنا- آزمون‌های تجربی انجام‌شده روی آیفون 11 و آیفون 11 پرو نشان می‌دهد که مقاومت این دو همراه هوشمند در برابر آب بسیار بیشتر از ادعاهای اپل است.
بررسی احتمال ضدآب بودن آیفون 11 و آیفون 11 پرو
آزمون‌های تجربی انجام‌شده روی آیفون 11 و آیفون 11 پرو نشان می‌دهد که مقاومت این دو همراه هوشمند در برابر آب بسیار بیشتر از ادعاهای اپل است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، آیفون 11 با استاندارد IP68 به بازار عرضه می‌شود و می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 2 متری آب دوام بیاورد. البته آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس می‌توانند در مدت‌زمان مشابه  در عمق 4 متر دوام بیاورند. بااین‌حال آزمایش‌هایی انجام‌شده است که نشان می‌دهد که این همراه‌های هوشمند می‌توانند در اعماق بیشتری دوام بیاورند.
 
در آزمایشی که با هدف آزمون ضد آب بودن آیفون 11 و آیفون 11 پرو انجام شد، دو دستگاه از این همراه‌های هوشمند به پهپادی زیردریایی متصل شده و به داخل آب برده شدند. در ابتدا آزمون شد که آیا این دو همراه هوشمند می‌توانند در عمق 4 متری دوام بیاورند یا خیر.
 
بعد از گذشت 30 دقیقه پهپاد یادشده همراه‌های هوشمند را به سطح آب آورد و بدنه دستگاه‌ها با استفاده از پارچه‌ای خشک شد. هر دو دستگاه به‌خوبی کار می‌کردند و تنها اسپیکر آیفون 11 اندکی آسیب‌ دیده بود و نیز این آسیب در آیفون 11 پرو به صورت نامحسوسی وجود داشت.
 
 

در آزمون دوم آیفون  و آیفون 11 پرو11 به عمق 8 متری آب برده شدند و 30 دقیقه در آنجا ماندند. این همراه هوشمند در عمق یادشده نیز دوام آورد و صفحه‌نمایشش به‌راحتی کار می‌کرد و هیچ اثری از مه گرفتگی در دوربین آن دیده نشد. بااین‌حال هنوز اسپیکر آن همان ایراد قبلی را در خود داشت.
 
در آزمون سوم و آخر هر دو همراه هوشمند به عمق 11 متری برده شدند و به مدت 30 دقیقه در آنجا ماندند. نکته جالب این است هر دو همراه هوشمند به‌راحتی کار می‌کردند و تنها بلندگوهای آن‌ها با صدایی خفه به پخش موسیقی می‌پرداخت. این دو همراه هوشمند هنوز پس از 8 ماه از زمان انجام این آزمون‌ها هنوز در صحت کامل هستند.
 
بااین‌حال باید به یاد داشت که آزمون‌های یادشده به‌هیچ‌عنوان علمی نیستند و تنها به صورت تجربی انجام‌شده و به نتایج آن‌ها نمی‌توان به صورت صد در صد اکتفا کرد. پس بهتر است برای از دست ندادن همراه هوشمند گران‌قیمت خود سعی کنید تا جای ممکن آن را از رطوبت دور نگه‌دارید.
 
کد مطلب: 62175
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام